Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 4
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Filtr kabinowy (pyłkowy) w EP91
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
jak w koncu jest w P8 jest jakis filtry ? Mam taki problem ze przy wlaczonym max nadmuchu nie mozna jechac bo cos ostro gryzie w gardlo jakbym mial jakis mocny syf w dmuchawie


_________________
STARLET EP81 (ENGINE 2E-E) 1990r. >222 tyś.km

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
najgorzej jak postoi przez noc i potem jak sie odpali nawiew to pelno kurzu w aucie. Raz na tydzien trzeba kokpit przecierac bo sie syfi


_________________
| Pozdrawiam
Kamil |

/// Toyota Starlet 1,3 ,91rok EP8 - sprzedana koledze/zgon po zerwaniu paska rozrzadu
/// Toyota Starlet 1,3 ,97rok P9
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
kali dokladnie ,trzeba bedzie jednak looknac za ten schowek moze cos tam jest


_________________
STARLET EP81 (ENGINE 2E-E) 1990r. >222 tyś.km

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
dziś cały dzień w tym grzebałem ale nie znalazłem filtra - nie wiem na ile można wierzyć katalogowi części u mechanika ale u niego niema wśród filtrów filtra kabinowego do tego modelu :/

a poza tym u mnie posłuchał posłuchał i stwierdził że hałas który mnie wnerwia jest zwykłą pracą nadmuchu i muszę się przyzwyczaić :/

pozdrawiam
Alch

ps może u ciebie ramzes wystarczyłoby wyjąć kratki i spróbować jakimś mocnym odkurzaczem wyssać syf z kanałów?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
juz myslalem zeby samemu jakis filtr zamontowac bo to czasem az nieprzyjemnie jak widdze drobinki syfu ktore z ulicy wpadaja mi na twarz...


_________________
| Pozdrawiam
Kamil |

/// Toyota Starlet 1,3 ,91rok EP8 - sprzedana koledze/zgon po zerwaniu paska rozrzadu
/// Toyota Starlet 1,3 ,97rok P9
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Przypomnialem sobie ze jakis miesiac temu cos bardzo mocno zaczelo halasowac,uderzac i pomoglo wylaczenie nadmuchu.Terazz tego nie slychac.Podejrzewam ze cos mi gnije albo plesnieje w rurach do nawiewu.


_________________
STARLET EP81 (ENGINE 2E-E) 1990r. >222 tyś.km

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
mysle ze calkiem niezlym sposoben na przedmuchanie ukladu jest wlaczenie na maxa go i zamykanie wszystkich kratek nawiewowych (zostawiajacv tylko jedna otwarta) i kazda kratke tak przedmuchac. Mi podczas tej poeracji powypadaly jakies liscie i kawalki szkla (mialem zbita z przodu)


_________________
| Pozdrawiam
Kamil |

/// Toyota Starlet 1,3 ,91rok EP8 - sprzedana koledze/zgon po zerwaniu paska rozrzadu
/// Toyota Starlet 1,3 ,97rok P9
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Znalazlem. 
Witam. Jestem nowym uzytkownikiem ktory szczesliwie wyczyscil filtry i jezdzi z czysta kabina(pare dni bez nich to masakra). Znalazlem w Chinach te filtry u producentow ale nie umiem rozczytac za ile jaka ilosc sztuk i jak zakupic takowe? Mimo tlumacza google nic nie rozumiem. Moze komus sie przydadza te strony i zrobi na tym interes. Jak pomoge to mam nadzieje na cene promo dla mnie Laughing

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=zh-CN&u=http://detail.china.alibaba.com/buyer/offerdetail/561695916.html%3FdomainId%3Ddgluaofilter&ei=cdr3TPDFCMOfOvbIxMMI&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=8&ved=0CEIQ7gEwBzgK&prev=/search%3Fq%3D88508-16010%26start%3D10%26hl%3Dpl%26sa%3DN

http://search.china.alibaba.com/selloffer/k-88508=2D16010_n-y.html?button_click=down

Oto te dwie strony. Pozdrawiam wszystkich milosnikow Starletek.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
rozumiem że mówisz o p9? z którego masz roku?
Ja mam tez filtry, chciałem kupić w aso bo zamienników nie ma, ale cena 200 za sztukę ( a mam 2 sztuki) mnie odstraszyła i poddałem zabiegowi odkurzania i pralka
Wieje pięknie i w miarę czysto


_________________
Starletka 1,3 16v 98r


Uploaded with ImageShack.us
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post Starletka. 
Witam. Mam rocznik 1998 i przebieg dochodzi do 104tysi wiec mialem bardzo zabrudzony filtr. Do mnie dzwonili z Toyota Polska i cena jednej sztuki to 108zł. Mam tez oczyszczone sprezarka i tylko w waniszu odplamie i mysle ze narazie bede na nich bazowal. Na wiosne mam zamiar zsciagnac podszybie i moze cos wymysle aby zastapic te filtry.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Re: Starletka. 
kc29 napisał:
moze cos wymysle aby zastapic te filtry.


Powodzenia Smile Przerabiałem ten temat - ale próbuj. Może coś wymodzisz choć same zdejmowanie podszybia wymaga trochę zabawy a jak by jeszcze trzeba było to co roku robić - oj chyba by plastiki zastrajkowały.


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
ja mam ten sam rocznik 98 i właśnie one miały filtry,
Nie wiem dlaczego chcesz podszybie ściągać? Nic to nie da, jedyne co można to
1. wyprac to co masz
2. wyciąć filtr z ramki, dobrać i wkleić coś podobnego
3. wyjąć filtry Razz wtedy ładnie wieje Smile
jak zdejmiesz podszybie zobaczysz tylko mechanizmy od wycieraczek i tyle


_________________
Starletka 1,3 16v 98r


Uploaded with ImageShack.us
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
W wielu autach w podszybiu jest filtr - pewnie dlatego kolega tak kombinuje, ale w EP91 "marnę szansę" tam coś zmodzić.


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
trzeba by jakos zmodyfikowac ta czarna atrape na przedszybiu i moze cos by z tego wyszlo


_________________


moja pasja Smile

Qba
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post Zrobiłem - filtr kabinowy w EP91 
Od ponad 2 miesięcy eksperymentuje z filtrem kabinowym i mogę z czystym sumieniem napisać że jest opcja jego wykonania. Kryteriami tego modu była łatwość dostępu do materiałów (albo filtr od innego auta, albo od innego sprzętu), łatwość montażu (wpychanie czegokolwiek w podszybie jest bez sensu bo zdjęcie tego plastiku trwa zbyt długo) a najlepiej rozwiązanie wielorazowego użycia (wyjmuję, piorę, montuję jeżdżę).

Za schowkiem znajduje się dziura z kratką która jest wejściem powietrza w momencie gdy mamy obieg wewnętrzny.



Widok od dołu po zdemontowaniu dmuchawy



U góry widać klapkę.

Usunąłem kratkę aby mieć dostęp do wyjmowania filtru



Po włożeniu łapy przez otwór (ten z którego usunęliśmy kratkę) mamy półeczkę nad wentylatorem - na tej półce opierać się będzie nasz filtr. Stworzyłem papierowy model ramki, taki który będzie ładnie pasował



Dzięki życzliwości teściowej dostałem filtr wejściowy od jej odkurzacza - posłużył jako materiał do prototypu (BTW Pozdrawiam MAMUSIE Smile )



Niestety tektura nie nadawała się z racji ze filtr ma być wielorazowego użytku - filtry odkurzacza można PRAĆ! Potrzebowałem jakiegoś elastycznego materiału bo otwór wejściowy nawiewu wewnętrznego jest mniejszy niż półka nad wentylatorem. Filtr musi bić zwinięty, przeciśnięty przez otwór i dopiero rozprostowany nad półką. Dlatego padło na plastik od butelki po płynie do spryskiwaczy Smile




Trochę kleju i mamy




Pozostał kolejny problem. Oś wentylatora wystaje ponad półkę. Trzeba cały wentylator lekko obniżyć, w tym celu między obudowę wentylatora a uszczelkę dałem znaleziony wężyk. Na zdjęciu widać że zostawiłem przerwy w miejscach gdzie są śruby. Silnik poszedł o ok 8 mm w dół, te same śruby go trzymają tylko są płycej wkręcone. Nie jest głośniej.



Dodatkowo przypiłowałem ośkę silnika bo sporo wystawała



Zmontowałem wszystko, umieściłem filtr i z takim prototypem pojeździłem miesiąc. Niestety od początku wiadomo było ze trzeba ulepszyć wersje, miałem do dyspozycji przycięty filtr i otwór w plastiku musiałem zrobić mniejszy niż otwór w półce - skutkowało to gorszą wentylacją i szumem. Po miesiącu jazdy filtr wyglądał tak:





Widać nie osiowość otworów filtra i półki, oraz miejsce gdzie filtr tarł o ośkę. Okazało się że w spoczynku nie ma kontaktu z filtra i ośki, to jednak kiedy wentylator zasysa powietrze filtr wygina się od podciśnienia - potrzebne były żeberka. Do tego czasu zakupiłem więcej materiały filtrującego w AGD i powstał kolejny model:




Zwracam uwagę na dolną cześć nowego filtra (ostatnie zdjęcie). Nie można tutaj dojechać materiałem do końca, gdyż ta strona jest w miejscu nad którym przesuwa się klapka (sterowanie nawiewem wewnętrznym / zewnętrznym). Musi tu być płasko i cienko, nic nie może odstawać bo inaczej klapka zblokuje nam się z filtrem, i jak będziemy się dalej siłować to go zroluje. Tu musi być płasko i cienko!

Obecnie nauczyłem się wyjmować filtr bez rozbierania schowka - wystarczy go wypiąć z ograniczników (te bolce na bokach - trzeba je ścisnąć do wewnątrz), włączyć obieg wewnętrzny i mamy dostęp do filtra (niestety przed otworem obiegu wewnętrznego jest wiązka kabli - należy uchwyt który ja trzyma wyczepić i tak zostawić bo inaczej ciężko rękę wsunąć)



Widok na dziurę za schowkiem w którą wpychamy filtr




I tak mamy filtr wielorazowego użycia. Można użyć tylko filtru WEJŚCIOWEGO do odkurzacza - inne stwarzają zbyt duży opór przy tak małej powierzchni. Fakt że nad półką przelatuje klapka znacznie ogranicza możliwość konstrukcyjne - filtr musi być płaski (o małej powierzchni) przy tym nie może stwarzać oporów - więc to filtrowanie jakieś super nie jest ale duże drobinki zatrzyma. Nie jest to rozwiązanie tak wydajne jak fabryczne, mała powierzchnia filtra sprawia ze nie będzie on super filtrował (nie można tak szczelnego materiału dać bo wysiądzie wentylacja w aucie) i przypuszczam że trzeba go będzie dość często prać - ale wyjęcie go nie wymaga rozbierania niczego (przy wprawie) a pranie robi pralka. No i koszty - śmieszne tylko trochę zapału i czasu. Obawiałem się szumu wentylatora ale jest cicho. Widok czystej deski rozdzielczej - bezcenny Smile

Pozdrawiam!


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 4
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach