Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 5
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
LPG sekwencja
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post LPG sekwencja 
Jak w temacie chodzi mi o sekwencję LPG do Toyoty ponieważ będę robić nią trochę kilometrów i instalacja odrobi się po mniej więcej 20tys.km
Na co mam zwrócić uwagę zakładając LPG? Może ktoś poda mi właściwą instalację-wtryski, komp sterujący, parownik itp.
np coś takiego
http://motoallegro.pl/item915381269_sekwencja_v_4_stag_4_z_montazem.html
o Stagu słyszałem dobre opinie więc tym się kieruję...
Mechu i tu do Ciebie pytanie sekwencja niszczy silnik? Bo na forum Toyoty pisałeś kiedyś że zawory dostają po dupie ale wtedy wkładałem blosa do istniejącej instalacji II generacji

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
nie ma znaczenia jaki gaz - jesli nie jest regularnie serwisowany kazdy potrafi wypalic gniazda a toyki sa niestety na to dosc podatne.
Chodzi o to ze fabryczne ecu ma szereg zabezpieczen i w razie niesprawnosci zaczyna lac wiecej zeby nie zniszczyc silnika - lpg nie ma az tak dobrych zabezpieczen.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Nie pomogę Ci w wyborze elementów do sekwencji (nie mam takiej), ale mogę doradzić tyle:

Po założeniu LPG zapłon wyprzedzić trzeba o jakieś 4-5 stopnie. LPG spala się dając wyższą temp, to fakt (ile to ciężko powiedzieć, wydaje mi się ze spotkałem opracowanie w którym w tym samym silniki uzyskano różnice mniejsza niż 100 stopni. To pływa bo temp zmienia się od wielu czynników) Ale zawory zabija czas spalania. LPG ma przeważnie więcej niż 100 oktanów (zależy jaka mieszanka) dlatego LPG pali się a nie wybucha. Jak je zapalisz w takim samym momencie co zapaliłbyś bene, to tylko powiedzmy 80% pójdzie w rozprężenie, reszta dopali się jak już zawory zaczną się otwierać (zawór oddaje temp. gniazdu, w małych silnikach 16v zawory są niewielkie wiec łatwo je przegrzać jak opala je płomień gdy są wysunięte). Dlatego zapłon to podstawa!! Musi byś wyprzedzony, to i auto dużo lepiej jedzie.

Z tej samej przyczyny padają zawory i gniazda jak jest ubogo. taka mieszanka pali się dużej co daje większa wymianę ciepła, w spalinach zostaje tlen a to sprzyja dopalaniu się gazów podczas fazy wydechu.

Wiec ważne są 2 rzeczy: odpowiednio wcześnie zapalić mieszankę i dać taką mieszankę aby to brak tlenu określał koniec spalania, a nie suw wydechu. A problemy generują ludzie. Zarówno sekwencja jak i starsze instalacje są podciśnieniowe. Czyli zmienisz filtr na nowy o mniejszych oporach, masz mniejsze podciśnienie i mniej gazu. Ile da się to komp skoryguje (lambda mu powie). I tu dochodzimy do ostatniej różnicy między LPG a Beną. Ta druga jest palna w dość wąskim zakresie proporcji paliwo/powietrze. Jak masz za ubogo to zwyczajnie nie pojedziesz. A LPG ma szerokie granice. Jest bardzo ubogo, jedzie ale słabiej. Jest strasznie bogato, śmierdzi z wydechu a auto gna. To jest zdradliwe. Dlatego trzeba z głową serwisować i dbać o wszytko.

Pozdro!



Ostatnio zmieniony przez szmergiel dnia Sro Lut 17, 2010 11:13, w całości zmieniany 4 razy

_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
a czy ta teoria jest jakos potwierdzona ??


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
mechu napisał:
a czy ta teoria jest jakos potwierdzona ??



"Układy zasilania gazem propan-butan" - Majerczyk, Taubert WKŁ

Jest o octanach (propan ma 111 a n-butan 95 - tu się pomyliłem), jakiś wykres w prędkością rozchodzenia się czoła płomienia (spalanie stukowe). Nie wszystko jest odniesione do benzyny, ale dla tej w necie sporo info. Nie znalazłem nic o tej temp. więc możliwe ze jeszcze gdzieś indziej to widziałem. Ale poszukam.

Książka krąży w necie.

BTW Trochę się tym interesowałem bo sam chciałem wiedzieć jak i dlaczego czasem coś się wypala.


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
To co pisze szmergiel to prawda, podstawa jest to aby pamiętać o przeglądach instalacji, filtr(y) gazu filtr powietrza, świece, przewody wysokiego napięcia. Miałem matiza (wiem to straszne) ogólnie nie mogę narzekać na ten samochód, w zasadzie to lepszym określeniem jest to ze nasza rodzina go miala, bo kierowców było wielu. Miał przejechane prawie 300tys km z czego 200tys na gazie. Do końca działał bez zarzutów, praktycznie nie brał oleju. Wydaje mi się że jeżeli DEAWOO wytrwalo 200tys na gazie to nie jest on taki szkodliwy Wink. A ważniejsze jest to jak dbasz o samochód niż to czy masz gaz czy nie, wiec szkodliwość gazu przynajmniej na podstawie własnego doświadczenia to ja włożyłbym między bajki.A tak może bardziej do tematu to obecnie miejsce matiza zajęła corolka e11 4efe na instalacji sekwencyjnej "esgi" (podobno syf ) jak na razie 40 tys i nie ma większych problemów. Sonda lambda doleciała ale czy to wina gazu??... może tak a może nie. Smile

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
szmergiel napisał:

"Układy zasilania gazem propan-butan" - Majerczyk, Taubert WKŁ


Nie czytalem - ktory rok wydania?

Wg mnie nie chodzi o normalne warunki w jakich gaz sie spala bo te roznice w temperaturach sa male.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Tu jest o temp. http://209.85.135.132/search?q=cache:iwAjET6zhGQJ:www.gaz.auto.pl/dzialanie.htm+temperatura+spalania+benzyny&cd=4&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client=firefox-a

Na innych stronach są porównywalne wartości wiec można uznać je za dość dokładne. Ale nawet jeśli jest tu jakaś niedokładność, to różnica w temp. spalania nie jest jakaś znacząca. Ale jak mówiłem, to nie szczytowa temp. jest niezdrowa tylko dłuższy czas spalania, lub spalanie w złym momencie.

mechu - tu masz link http://torrenty.org/torrent/177026

i masz racje, w normalnych warunkach podobnie się spalają, a w silniku wszystko zależy jak ustawisz mieszankę i kiedy zapalisz. Podejrzewam że zarówno można uzyskać lepszy jak i gorszy wynik jak przy benzynie. Przecież na benzynie tez można powypalać głowicę na późnym zapłonie i ubogiej mieszance. Nasi ojcowie i dziadkowie miewali te problemy w autach z gaźnikiem, zwykłym aparatem zapłonowy i PRL-owską benzyną.

BTW Nie będę zapewniał nikogo ze LPG nie szkodzi, bo jednak stwarza trudniejsze warunki dla wszystkiego co nad tłokiem. Ale przy umiejętnym ustawieniu i bez oszczędzania na spalaniu (te 30% musi palić więcej) silnik powinien bez problemu sobie z tym poradzić (z wyjątkiem tych które nie znoszą LPG: VVT, Fordy - ale dla mnie to złe silniki bo za delikatnie zrobione)

Ja zrobiłem już 50 tyś. i mam luzy zaworowe jak na początku. To za mało aby oceniać gaz w silniku 4EFE ale już coś.

Pozdro!

Jeszcze jedno. sekwencja ma jeden minus - dość krótki kanał miedzy wpuszczeniem LPG a zapłonem - a LPG nie miesza się super z powietrzem (w ksiązce jest o tym). jak do cylindra wpada mieszanka nie wymieszana, to przy zapłonie następuje nierównomierny rozkład temperatury. I tym którzy tego zaznali na dłuższa metę, LPG zafundowało większe spalanie oliwy. Zwyczajnie pierścienie się termicznie poddają. Dlatego najlepiej gaz znoszą auta z monowtryskiem w którym kanały fabrycznie są tak wyprofilowane aby mieszanka się dobrze wymieszała. reasumując - warsztat musi wiedzieć jak ponawiercać kolektor (a mało kto na to zwraca uwagę)


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
szmergiel napisał:
Graph napisał:

Jeśli kogoś stać na auto to stać go też na paliwo ... jeśli nie, to pozostaje rower ...


Tak, bo to kwestia czy mnie stać czy nie. Chce zaoszczędzić i tyle. Skoro takie zdanie formujesz to czemu jeździsz bidnym 1,3 zamiast 4.2 quatro? Dla osiągów, wygody czy dla oszczędności ?? Smile


Są inne metody oszczędzania ...
Jeżdze bidnym 1.3 bo mnie nie stać na 4.2 quatro ...
Nie trawie ludzi których nie stać na utrzymanie nawet 2.5 i pakują na dzień dobry LPG Crying or Very sad

Osiągi mnie już nie interesują ... wyrosłem z szybkiej jazdy ...
Dla mnie Starletka jest bardzo wygodna ... nie narzekam na to ...
Oszczędzam wolno jeżdząc i dzięki temu jest i bezpieczniej i spalanie mam 6/100 ...

Wink


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
A ja nie trawie obiegowych opinii w stylu "gaz do kuchenek a księża na księżyc". Fakty są takie:
- na gazie silnik polata troszkę krócej lub przy dobrej instalacji tyle samo co na benie
- osiągi będą gorsze lub zbliżone do beny
- spalanie LPG będzie do 30% większe niż beny.
- cena gazu stanowi 1/2 ceny benzyny - średnio od lat

I tylko krótka i chłodna kalkulacja powie komuś czy się gaz opłaca czy nie - to tylko zależy ile jeździsz rocznie i jak długo zamierzasz mieć dane auto. Nikt gazu nie zakłada bo jest fajny - tylko tani w eksploatacji.

A wszelkie inne pogaduchy i mity nie wnoszą nic do tematu. I przy każdym spalaniu gaz się opłaca - tylko nie przy każdym przebiegu rocznym!! EOT bo to dyskusja w stylu "Jestem przeciwnikiem żarówek energooszczędnych w gospodarstwie domowym bo jeśli stać cie na mieszkanie, powinno stać cie na rachunki za żarówki setki...." Smile Pozdro!


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Ciekawy link z innego forum, spojrzenie na problemy z LPG z punktu widzenia instalacji WN

http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=56793

Dal zwolenników i przeciwników gazu:-)


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
piki napisał:
Witam.

Co sądzicie o tym wynalazku?

http://moto.allegro.pl/adapter-przejscie-lpg-pod-wtryski-bosch-4-cyl-i2229033439.html

To by bardzo ułatwiło samodzielny montaż instalacji sekwencyjnej nad którą się jakiś czas zastanawiam.
Tylko teraz najważniejsze pytanie: jak z tymi podkładkami będzie silnik pracował na benzynie?
Jak patrzyłem w katalog InterCars to w Starlecie siedzą wtryski Boscha.

Pozdrawiam



_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Zadna japonska toyka nie ma "szwabskich" wtryskow .

Zdaje sie ze jedynym dostawca wtryskow jest firma nazywajaca sie tak samo jak moj pies Wink


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
A uniesienie listwy wtryskowej przez założenie tych adapterów jak wpłynie na pracę ne benzynie?

Bo znalazłem jeszcze takie coś i to dało mi nadzieję:
http://lpg-forum.pl/silnik-7afe-wtryski-do-podgladu-t17352.html

Widać że w tej toyce gość to założył.


_________________
What's your addictions?? Is it money, is it girls, is it wee. I've been affected, not one, not two, but all three :] .
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
jak podniesiesz wtrysk nie bedzie on sikal na zawory (kazdy ma 2 dysze sikajace pod odpowiednim kontem).
Co to zmieni w pracy na PB - w zasadzie jesli chodzi o normalnego uzytkownika to nic - i taak wiekszosc bedziesz jezczil na LPG.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 5
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach