Starlet zajmuje w ofercie Toyoty swoje stałe miejsce. Niepozorne auto, które w tu prezentowanym kształcie pojawiło się na rynku w 1996 roku, jest dostępne z trojgiem lub pięciorgiem drzwi do wyboru. Jedyną jednostką napędową stosowaną w tym małym samochodzie jest czterocylindrowy silnik o pojemności 1,3 l i mocy 75 KM. Wersja podstawowa – wyposażona dosyć ubogo – nie ma ani ABS-u, ani poduszki powietrznej dla pasażera.
Odnowiona wersja tego pojazdu dostępna jest od 1996r w dwóch wersjach: 3- lub 5-dzrwiowa "kombilimuzyna". Niestety w Polsce oferowana była jedynie w wersji 3d, bez ABS-u , poduszek powietrznych czy wspomagania układu kierowniczego. Jedyną pozycją na liście wyposażenia dodatkowego był lakier metalik. Cena w roku `99 wynosiła 34.691 zł.
Toyota Starlet - zachwycająca linia.
Piękno jej kształtów może uwieść bardziej niż kiedykolwiek. Doskonale wyrzeźbione detale lamp wtopionych w aerodynamiczną maskę, mocna osłona chłodnicy, skrywająca zrywny i mocny silnik. Styl Toyoty: elegancja, urok i moc. Wystarczy spojrzeć.
Toyota Starlet - ukryta moc silnika.
Toyota Starlet zaskakuje w mieście przyspieszeniem i zapewnia wiele przyjemności na trasie. 16 zaworowy, benzynowy silnik z elektronicznym wtryskiem o pojemności 1332cm3 i mocy 75 KM sprawia, że Starletem można przyjemnie podróżować. Auto bez problemu osiąga 170 km/h , a na prostej drodze uda się je rozpędzić nawet do 190 km/h - można więc "zamknąć licznik". Mimo tak mocnego jak na swoją klasę silnika, Starlet jest teraz bardziej wyciszona. Dostępna była także wersja z automatyczną skrzynią biegów (3-biegowa). Zwiększono komfort jazdy dzięki wielowarstwowym tkaninom dźwiękochłonnym i sprawdzonej w testach konstrukcji karoserii, absorbującej wibracje. Auto jest dość zwinne, a jego średnica zawracania wynosi 10,2m.
Silnik usytuowany z przodu, poprzecznie do osi pojazdu,
górnozaworowy, dwa wałki rozrządu w głowicy,
4 zawory na cylinder, wtrysk wielopunktowy
pojemność skokowa 1332 cm
ilość cylindrów 4 w rzędzie
moc max. przy 5400obr./ min 75 KM
moment obrotowy przy 4300 115 Nm
Toyota Starlet - mała i duża jednocześnie
Mimo niewielkich wymiarów wnętrze bagażnika Starlet jest zaskakująco obszerne. Łatwo je powiększyć składając fotele w pożądanej konfiguracji. Oparcia składają się bowiem w stosunku 40/60. Nie sprawi nam też problemów załadunek bagażu - wysoko unosząca się pokrywa bagażnika, szeroki otwór (981 mm), oraz nisko umieszczona powierzchnia bagażowa / tylko 643mm od ziemi/ ułatwią załadunek. Wystrój wnętrza dość typowy dla japończyka. Wszystkie instrumenty ergonomicznie rozmieszczone, ale brak mu nowoczesności. Zagłówki , w pierwszych wersjach z 1996 r. znajdowały się tylko na przednich fotelach, za to z tyłu jest komplet trzech pasów bezpieczeństwa /środkowy jest pasem biodrowym/. W przednich drzwiach znajdują się funkcjonalne, bo duże, kieszenie. Pojemność bagażnika wynosi 214 dm3. Niestety wnętrze "Starletki" przeznaczonej na polski rynek nie było najlepiej wykończone - plastiki kiepskiej jakości.
Toyota Starlet - pełna komfortu i bezpieczna.
Normy bezpieczeństwa, ustalone przez Unię Europejską na rok 1998, Starlet spełnia jako pierwsza w swojej klasie. Najwyższy stopień bezpieczeństwa biernego zapewnia nowa, zintegrowana konstrukcja karoserii z kontrolowanymi strefami zgniotu i zdublowanymi belkami w drzwiach. Powiększenie pola widzenia uzyskano dzięki charakterystycznemu profilowi szyb bocznych, który w efekcie redukuje tzw. martwe pole i podnosi bezpieczeństwo jazdy. Zaś wysoko umieszczone trzecie światło stopu ostrzega w porę o użyciu doskonale dobranych hamulców Starlet. W standardzie znajdują się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami, czy też tylne zagłówki.
Źródło: www.toyotaclub.hg.pl by Przemek Z.
Linki:
http://www.toyotagtturbo.com/forum.php
http://hardcore.ep91.com
http://www.ep91.com