Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 22
Idź do strony 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Następny
Hamowanie , hamulce - oj niemiło było
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Hamowanie , hamulce - oj niemiło było 
Witam!

Dziś miałem wątpliwą przyjemność wykonać hamowanie z prędkości ok 100-110 do zera. Na szczęście było to hamowanie przed zjazdem a nie realną przeszkodą więc mogłem polecieć prosto. Efekt był makabryczny. Hamulec zapiszczał a potem się zagotował, pedał sprężyście poszedł prawie do dechy i auto się zatrzymało znacznie dalej, bez pisku w wyraźnym smrodzie klocków. Jedynie w polonezie tak miałem, ale "ten typ tak miał". Dlatego pytam, jak jest u was? gdzieś czytałem że gwiazdy mają liche hamulce, no ale czy aż tak? Nadmienię że mam klocki JC z intercars (więc nie jakaś markowa firma, ale nie było problemów). Podejrzenie rzuciłem tez na płyn którego nie wymieniłem (bo taka wymiana czasem bezcelowa może kosztować parę odpowietrzników). Płyn ham. jest mocno higroskopiny i absorbuję wodę, ta jest cięższa i spływa do zacisków, przy przekroczeniu 100C robi się para i pedał działa jak przy zapowietrzeniu, no ale to powinno występować także przy częstym używaniu ham. np w mieście - a pierwszy raz takie coś miałem w tym aucie. Starlet EP91. Pozdrawiam.


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
w mojej jak depne na maxa to wogole nie hamuje dlatego jak mam sie zatrzymac to hamuje pulsacyjnie Smile


_________________
STARLET EP81 (ENGINE 2E-E) 1990r. >222 tyś.km

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Klocki z jc to chyba nie najlepszy pomysl jesli od takich dupereli moze zalezec twoje zycie.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
mechu napisał:
Klocki z jc to chyba nie najlepszy pomysl jesli od takich dupereli moze zalezec twoje zycie.


No tak, ale to były jakieś made in japan - JC tylko firmowała to.


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
szmergiel napisał:
mechu napisał:
Klocki z jc to chyba nie najlepszy pomysl jesli od takich dupereli moze zalezec twoje zycie.


No tak, ale to były jakieś made in japan - JC tylko firmowała to.


Wystrzegać to się należy włoskich klocków, miałem kiedyś, twarde i wolno schodzą to fakt, ale działały słabo a po pewnym czasie kierownica wibrowała przy hamowaniu. Używam japońskich tarcz i klocków, nie narzekam na hamulce, są skuteczne, nawet przy awaryjnym hamowaniu. Sensacji typu swąd spalenizny nie miałem.


_________________
.::009::Toyota Starlet j (EP91)::.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Panowie, a jaka jest minimalna dopuszczalna grubość tarczy w EP91 ?


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
wg autodaty:
- min grubość tarczy ham.: 9,0 mm
- min grubość tarczy ham. wentylowanej: 14 mm

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Dzięki!


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Ja mysle ze trzeba przestac wymieniac tarcze/klocki a zaczac serwisowac hamulce.
Wiekszosc naszych klientow w momencie gdy do nas zaczynaja przyjezdzac maja pozapiekane sworznie, popekane gumki.
Wszystko to nalezy przy kazdej wymainie klockow czyscic i smarowac.


_________________
Starlet ep82 turbo
www.gt4-serwis.pl/
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
wojtasgt4 napisał:
Ja mysle ze trzeba przestac wymieniac tarcze/klocki a zaczac serwisowac hamulce.
Wiekszosc naszych klientow w momencie gdy do nas zaczynaja przyjezdzac maja pozapiekane sworznie, popekane gumki.
Wszystko to nalezy przy kazdej wymainie klockow czyscic i smarowac.


Dobrze mówi kolega... Oddaj auto do warsztatu i niech szukają problemu.

Jak mi robią serwis to sprawdzają i żadnych problemów nie było. Kilka razy miałem szybkie przejazdy EP91 po krętych drogach z dużą liczbą mocnych hamowań i robiło się słabiej (co nie znaczy, że tak słabo jak u Ciebie) dopiero po kilkunastu kilometrach a klocki i tarcze miały 9 lat! (oryginały jeszcze).

A co do części z INTER CARS'u... nie wiem jak to jest ale często (3 na 4 przypadki) gdy coś u nich zamawiam (prywatnie, do firmy, dla znajomych) do japońskich samochodów to sie pomylą - wkurzające. Co do jakości to też można mieć zastrzeżenia dlatego zrezygnowałem z ich częsci zwłaszcza markowanych przzez firmę która chyba tylko markowaniem się zajmuje...

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Dzięki Panowie. Pytanie dot. tarcz było bardziej do kontroli i nie wiązało się z jakością hamowania. A winę za stan rzeczy (hamowania) zrzucam na płyn. Na wiosnę wymienię i odpowietrzę to zobaczymy.

A co do fachowości warsztatów, w poprzednim aucie "fachowcy" wymienili mi cylinderek. Oddali z miękkim pedałem mówiąc że się ułoży to stwardnieje. Dopiero jak sam odpowietrzyłem było dobrze. Wiec jestem ostrożny. Jak mogę sam coś zrobić to omijam "fachowców". Szkoda życia, zdrowia i kasy. Zbyt wiele razy zapłaciłem za chałturę. A w "profesjonalnym" warsztacie jak usłyszą moją historię to wymienią pewnie wszystko (tarcze, klocki, zaciski, cylinderki, szczęki, bębny, pompę, przewody) i dobre i złe, zabulę połowę wartości auta i będzie na 100% dobrze. Tyle że to też potrafię Smile


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
hipek82 napisał:
wg autodaty:
- min grubość tarczy ham.: 9,0 mm
- min grubość tarczy ham. wentylowanej: 14 mm


oryginalne tarcze sa 16mm (min 15mm- nie wiem czemu niektore zrodla podaja min14mm)

wersja z abs-em miala tarcze 18mm (min17mm)


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Dopiszę się do tego tematu, bo innego podobnego nie widzę Wink

Mianowicie Bezpośrednio po przełożeniu kół na nowe /alu + opony/ pedał hamulca zaczął się dziwnie zachowywać tzn. przy mocniejszym hamowaniu, mniej więcej przy wciśnięciu do 2/3 zaczyna dziwnie pulsować/odbijać - nie wiem jak to nazwać.
Na zimówkach tego nie było. Jakość hamowania nie uległa zmianie, ale co jest chyba nie tak.
W starej corolli ojca jest podobnie , ale on ma na to wyjeb.. Jakieś propozycje koledzy?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
moze masz ABS ? nic mi innego nie przychodzi do glowy co by moglo odbijac.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
No zapomniałem dodać - ABSu brak. Charakterystyczne jest to, że dziej się tak od chwili przełożenia kół. Czekam na dalsze pomysły Smile

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 22
Idź do strony 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach