Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Obroty na zimnym i ciepłym- 4EFE
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Obroty na zimnym i ciepłym- 4EFE 
Tak wiem, było o obrotach parę postów ale w żadnym nie znalazłem opisu tego co mnie zastawia. Wolne obroty mam ok (jak na LPG i emulacje lambdy) ok 800 - 900 (troszku falują ale to dlatego że mam emulacje otwartą, lepiej się nie dało ) tylko po uruchomieniu na zimnym mam ok 2 k obrotów i dopiero kiedy wskazówka temp. dochodzi prawie do poziomu, wolne spadają poniżej tysiąca. moje pytanie jest takowe:
1. czy da się skorygować wolne obroty na ciepłym (pytanie dodatkowe)

i właściwe pytanie

2. Czy da się obniżyć obroty na zimnym (ssanie) i/lub skrócić czas kiedy auto jedzie na podwyższonych obrotach. Z innego posta wywnioskowałem ze decyduje o tym nagrzanie przepustnicy, ale nie wiem czy to elektronika steruje czy jakiś mały mechaniczny termostat który pewnie można trochę skręcić. W moim odczuciu troszkę za długo mam te wysokie obroty (np auta z grupy VW na zimnym mają obroty nieznacznie większe niż normalnie i jakoś jeżdzą)

Zmuszony jestem teraz latać na krótkich trasach i mocno mnie to kopie po kieszeni.

Proszę o rzeczowe odpowiedzi i nie ukrywam ze liczę na MECHA Smile


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post Re: Obroty na zimnym i ciepłym- 4EFE 
Ja LPG nie mam ale strasznie wysokie masz te obroty ...
Na zimnym u mnie łapie coś ok. 1,5 a jak sie nagrzeje to tak jak u Ciebie ... 800 ...
Też sie chętnie owiem czy to sie da regulować Wink

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
1500 obr na zimnym to normalne. 800 jest w normie na nagrzanym silniku.
Nie reguluje sie zimnych i nie skraca czasu pracy na podwyzszonych obrotach.
Poza tym masz zwiekszona ilosc paliwa na zimnym silniku, wiec czy sobie oszukasz przepustnice czy nie spalanie nie sapdnie.


_________________
Starlet ep82 turbo
www.gt4-serwis.pl/
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
U mnie po odpaleniu w chłodny dzień jest koło 2200, ale obroty spadają w oczach. Po kilkunastu sekundach jest napewno poniżej 1700, potem już spadają znacznie wolniej. Na całkowicie ciepłym mam 750 Obr.

Obroty na ciepłym silniku sa regulowane przez komputer i nie ma możliwości ich regulowania. Na dole przepustnicy od strony filtra powietrza jest taki elektromechniczny zaworek regulujący ilość powietrza przy zamkniętej przepustnicy.To zielone po prawej na zdjęciu poniżej:

W tym siedzi cewka. Jak ją odkręcisz to będzie wystawać walec - powinien się dać bez problemu obrócić o jakieś 3/4 obrotu. Jeżeli się nie da ruszyć, to przepustnica do mycia.

Regulacja automatycznego ssania: (chyba tak to się nazywa)
Na dole przepustnicy, od strony kolektora jest taki dekielek zakrywający zaworek. Trzeba poluzować te dwie śrubki i wtedy da się go w pewnym zakresie obracać.
Na tym zdjęciu widać to po prawej stronie.

A tutaj konstrukcja mechanizmu:


Możliwe jeszcze, że komputer przy oszukanym sygnale z lambdy troche głupieje (bo nie był zaprojektowany do pracy w układzie otwartym) i trzyma obroty wysoko do nagrania się silnika.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
wojtasgt4 napisał:
1500 obr na zimnym to normalne. 800 jest w normie na nagrzanym silniku.
Nie reguluje sie zimnych i nie skraca czasu pracy na podwyzszonych obrotach.
Poza tym masz zwiekszona ilosc paliwa na zimnym silniku, wiec czy sobie oszukasz przepustnice czy nie spalanie nie sapdnie.


swieta prawdw

A jesli ktos nie ma obrotka to latwo sprawdzic wolne na cieplym silniku - wyłaczamy wszystkie odbiorniki pradu i po zalaczeniu dmuchawy na 2 lub 3 silnik przewaznie wpada w lekki rezonans (takie moje spostrzezenie)

PrzemekElektro - co to za przepustnica - wyglada jak z e10


_________________
!! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
mechu napisał:
PrzemekElektro - co to za przepustnica - wyglada jak z e10


E10 - nie zaprzecze, ale też nie potwierdze, po prostu nie wiem. Taka była jak kupiłem samochód.
A czym się różni od "normalnej"?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
nie widze elektrozaworu bocznikowego - tego od wolnych obrotow


_________________
!! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
Odgrzewam. Jak w 4efe wywalę ogrzewanie przepustnicy to będą problemy z obrotami, tzn nie będą one schodzić do 800 po odpaleniu?


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
nie (mowa o p9)


_________________
!! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
Wolniej, duzo wolniej sie stabilizuja obroty na zimnym przez co dłuzej chodzi na ssaniu, takie są moje spostrzenia. Mam odciete ogrzewanie.


_________________
#018 - EP91
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
a z jakiegoz to powodu - przeciez obroty sterowane sa zaworem bocznikowym ten z kolei z ecu ktory obroty ustawia na podstawie temp glowicy (kolo termostatu).
Temp dochodzi do ok 80st (polowa skali) i ecu zmniejsza na ~700obr w sekunde


_________________
!! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
Dziś odciąłem ogrzewanie przepustnicy i tak jak mechu napisał - różnicy nie widzę. Też myślałem że jest jakiś sensor w przepustnicy. BTW ciekawe jak w mrozy będzie, czy mi wszystko nie zamarznie, no ale czego się nie robi w poszukiwaniu koni Smile


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
zima moga byc jakies krzaki - choc kilku znajomych nie potwierdza tych obaw.


_________________
!! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
Ale krzaki od strony elektroniki czy mechanicznego działania przepustnicy?


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
od strony oszronienia


_________________
!! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach