Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 16 z 17
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Następny
Zawiaszenie do sportu
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Mniej więcej to miałem na myśli pisząc taniej Wink O resztę chciałem zapytać Was, bo jeśli działałoby to tak jak jest to opisane w necie :

Cytat:
"It’s a written rule the more castor to a certain point you have on a car will increase the steering feel giving you much more information to your finger tips as to what the front of the car is actually doing. "


to wg mnie warto się pobawić. Nie wiem jak w innych starletkach, ale u siebie czuje się troszkę tak, jakbym kręcił kierownicą z kołami zawieszonymi w powietrzu.. Nie piszę tu o ciasnych nawrotach, bardziej o łagodnych łukach. Może warto przy okazji dorabiania poli pokusić się o małe zmiany właśnie w tej tulei ?


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
Nikt nie podpowie ? Mechu uważasz, że nic to nie da ?


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
sprawdz


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Chyba będę musiał.

Jeszcze dwie sprawy Smile

- Co biorąc pod uwagę przyczepność na gładkim i na ulicy, wytrzymałość - żywotność, ew. komfort (kolejność ma znaczenie Smile ) będzie lepsze - gwint TA-Technix z 6n czy coś w stylu Bilsteina B6 + sprężyny sportowe (np. weitec) ? Gwint sporo tańszy, jeśli sprawdziłby się nie gorzej niż markowe amorki i sprężyny, to skłaniałbym się ku niemu.

- będę spawał tylną rozpórkę, czy taka konstrukcja :



spełni swoje zadanie, czy łączyć kielich z kielichem górą - mocowaniami amortyzatorów, jak ori w glanzie ?


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
ta jest tanie i to jest plus. nie jest trwaly. nie wiadomo jak ma ustawione odbicie i dobicie.

bil to bil. jak zalozysz bedziesz mega zadowolony nawet jak bedzie twardo.
w sobote wsadzilismy b6 300/120 do corllli gti i jest masakrator.

jest jeszcze opcja koni i to za male pienadze ale nie sprawdzilem wszystkiego - jak dopne na 100% to powiem co i jak - chyba ze ktos chce ryzykowac to zapraszam na pw.

co do rozporki to u nas naleezy przeciwdzialac ruchom budy a nie kielichom. ja bym wstawial krzyz


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Twardo może być Smile Byle samochód nie podskakiwał na każdym wyboju. Spodziewałem się, że opcja droższa (niecałe 3tys. za b6 + springi) będzie pewniejsza i lepsza... Niestety takiej kasy nie wyłożę, tym bardziej jestem ciekaw tego konia Wink Ale poczekam aż będzie gotowy. 1500zł to maksymalne maksimum jakie jestem skłonny wydać, TA mam za 1/2 tego, ale trochę obawiam się o to, czy nie jest to typowy zestaw zlotowy - do położenia auta na wahaczach i doszorowania się na spot Razz A nie o to mi chodzi.

Rozpórkę na krzyż od kielicha do słupka ?




_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Poczytaj trochę o zawiszeniach/sprężynach zanim coś zmienisz. Generalnie w zawieszeniu łatwiej coś zepsuć niż poprawić, więc trzeba to robić z głową.
Wiesz jak dobrać twardość sprężyny? Wiesz jaka jest obecnie?
Podstawową wadą tych "tuningowych" sprężyn jest fakt, że nikt nie podaje ich twardości/charakterystyki. Za twarda sprezyna będzie kiepska, bo twarda spręzyną = zawieszenie się nie ugina, czyli nie pracuje, czyli nie wybiera nierówności. Za miękka = auto będzie dobijało do odbojów.
Jeszcze jedna rzecz: wsadzając np. Weiteca, który jest pewnie 30mm niższy od serii zmieniasz położenie "zerowe tłoka" w amortyzatorze - nie wiem jak to fachowo określić. Generalnie chodzi o coś takiego: amortyzator ma skok jakieś 13-15 cm, załóżmy że jest 14 cm. Na seryjnej sprężynie w położeniu zerowym (znaczy auto sobie stoi na równym asfalcie) tłok jest sobie w pozycji nazwijmy ją zerowej - załóżmy, że wypada ona w połowie skoku, czyli teraz koło może się schować w nadwozie 7 cm, lub opaść o 7cm. Wkładając krótszą sprężynę przesuwasz to "położenie zerowe" - więc zamast 7/7 cm robi się np 4 /10 cm - bo koło schowało się już 3 cm w podwozie przez skrocenie sprezyny. Od tego skoku odlicz 1-2 cm na odbój. I co wychodzi? zostaje Ci 2-3cm skoku. Jak amortyzator dobije do odboju to często robi się katapulta i się wysuwa jeszcze szybciej niż się schował. Ten problem rozwiązuje gwint - ale to też trzeba ustawić z głową (wbrew powszechnej wiedzy gwint nie służy po to, żeby szorować tłumikiem o asfalt). Brałeś to pod uwagę?

Polecam obejrzenie, pokazuje jak działa źle ustawione zawieszenie:
https://www.youtube.com/watch?v=m3uO_xsGUyI
Tak na szybko znalezione to momenty 3:12, 4:22, 4:45, 5:35, 6:11. Zwróć uwagę na to, że miejsca gdzie auta wybijało prawie nie widać - ot normalna nierówność jakich pełno na tej drodze.

Albo nie doczytałem, albo nie napisałeś do czego tego auta chcesz używać, ale niezależnie od zastosowania radzę uważać - mnie źle zestrojone zawieszenie kosztowało mnie 4 żebra, przebite płuco, tydzień w szpitalu, 1,5 miesiąca zwolnienia i kilka miesięcy powrotu do pełnej sprawności. Chyba nie muszę pisać, że w aucie drobne poprawki blacharsko-lakiernicze nie wystarczyły - auto na lawetę było pakowane HDSem (silnik nawet palił, ale mając jedno koło coś nie chciało samo wjechać).

To tyle, ku przestrodze Wink

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Dzięki za ten post, dlatego zadaje pytanie na forum - nie chcę sam niczego schrzanić tylko podpierając się Waszą wiedzą i doświadczeniem - poprawić.

Obecnie jeżdżę właśnie na seryjnych amortyzatorach i obniżających sprężynach, niby nie ma tragedii, ale nie jest to zawieszenie, któremu mógłbym zaufać zawsze i wszędzie, szczególnie na wyboistej drodze. Stąd plan na założenie gwintu lub dedykowanych do starletki bilsteina b6 czy koni sport (które zbudowane są m.in. do współpracy z niższą sprężyną), przy czym o ile tańsza opcja gwintu kusi, to boje się tego o czym piszesz - efektu braku zestrojenia, bo ani nie jest to górnolotny zestawi ani nie jest to zestaw zaprojektowany do starletki (o ile ktoś to w ogóle projektuje i liczy Very Happy).

Przeznaczenie to typowy funcar, na ulicę, czasem na tor, być może jakieś sprawnościówki itp.


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
jesli chodzi o skok to powinno byc schowane miedzy 1/2 a 2/3 amora wtedy jest ok.

Co do koni to juz wiem ze przod pasuje z corsy C - trzeba jedynie podszlifowac przylgnie do zwrotnicy bo corsa ma 25mm a starlet 26 (to nie problem bo z 200-300um to farba) i o kilka mm rozwiercic otwory - reszta pasuje.
Dodam ze znalezc koni co corsy c mozna z wyprzedazy za 3XX (oczywiscie chodzi o koni sport z regulacja)

Plus dodatni jest taki ze starleta siada o 8mm bo siedzisko sprezyny jest nizej.

Tyl czly czas jeszcze mierze.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Pojawiły się ostatnio zestawy
http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe-toyota-starlet-p8-89-94-i6371223293.html

Czy nie za drogo jak na Ta-Technix?


_________________
Wiele różnych było..
... jest Starletka Smile
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Alibaba napisał:
Czy nie za drogo jak na Ta-Technix?


Moi koledzy bawiący się w modzenie VW nazywają je " Ta-Śmietnix " twierdząc że te zawieszenia nie są trwałe :/

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Mam podobne doświadczenie odnośnie starych gwintów tej firmy.(tych ocynkowanych bez niklu)
Trudno o sensowne zawieszenie dla P*.
B6 jest niby ale jego dostępność i cena trochę bolą, ale chyba będzie to jedyna alternatywa.


_________________
Wiele różnych było..
... jest Starletka Smile
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
pakujta koni sporta jesli nie mecie zamiaru skakac.
B6 to straszna kasa bo trzeba oddac do zerkopolu by ustawiki porządnie.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Własnie mam pewną obawe co do koni i skakania. Na pewno wpadnie człowiek kilka razy na SMT a tam chopa weryfikuje błędy Smile
Z tego co czytałem Ty Mechu latałeś na Koni. To że amorek po dobiciu jest do wyrzucenia to wiadomo, ale jak jego praca przy skrajnych? Słyszałem że w skrajnych położeniach praktycznie tłumienie nie istnieje?


_________________
Wiele różnych było..
... jest Starletka Smile
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
nic takiego nie obserwowalem.
mialem 100% liniowe.
zawias tak mialem poskladany ze nie bylo opcji by dobily - chyba ze by sprezyne rozwalilo.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 16 z 17
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach