Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 21 z 22
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Następny
Jaki olej silnikowy zalewacie?
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Przypomne tylko ze o cudownych regeneratorach silnika jest juz temat.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
Baraqs, a jakiego motura dosiadasz ? Kiedyś do swoich używałem Bell Ray. Obecnie RP. LM użyłem raz, jak mnie Niemiec namówił i szczerze przyznam, że nie jest to zły produkt, jednak BR na okrążeniu "ujmował" sekundę. Przewagę czuć było już przy zapinaniu biegów.


_________________
Niewiedza nie oznacza głupoty, tak, jak ciemność nie oznacza ślepoty.
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Czytam tak ten temat i czytam i nie wiem i tak co mam zalać ;D Może ktoś pomoże? starlet 97 1,3 104,5 kkm silnik jest nieco uwalony od oliwy.Ostatnio był lany półsyntetyk 10w40 ktoś może polecić co wlać teraz bo za tydzień zmieniam olej ?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Było wspominane wczesniej i kilka osob ktore znam leją valvoline maxlife, ja też zaleję moją takim właśnie.


_________________
'88 1E Strzał w bok > olmet
'99 4E-FE Costam dłubie
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
PatrykOSK - zalej to co producent zaleca czyli 5w30


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Mechu a jakąś firme polecasz? Dodam że samochód mało jeżdzi i nie za dalekie trasy więc nawet nie zdąży się dobrze nagrzać

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
chyba wszyscy wiedza ze ja leje tylko fuchsa Smile


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
półsyntetyk czy syntetyk?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Jakby był 5W z MOSem to pewnie takiego by lał a tak pozostaje 10W. Czyż nie tak prezesie? Wink


_________________


moja pasja Smile

Qba
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
oczywiscie panie moderatorze Wink
tak czy siak leje minerala hc.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Aby dobrać jak najlepszy olej do swojego silnika należy przede wszystkim zweryfikować pewne informacje, zalecenia producenta, konstruktora danego pojazdu i na podstawie tych informacji podjąć najlepszą decyzję odnośnie zalania właściwego oleju.

Od tego są książki serwisowe, instrukcje obsługi i najlepsze, czyli specyfikacje serwisowe tzw. repair manual, czyli książka napraw dla serwisów.

Zalecenia mechaników, czy ASO często nie mają nic wspólnego z tym, co zaleca konstruktor danego pojazdu, więc proszę to również brać pod uwagę przy optymalnym doborze oleju.

Oto kilka przykładów jakie podają producenci danych silników.

1. Zalecenia producenta, konstruktora odnośnie takich parametrów jak:

- Zalecana lepkość do Państwa silnika, czyli, czy to ma być 5W30, 0W20 czy może 5W40, często z dopiskiem preferowana ( Niem. Vorzugsweis, Ang. Preffered) czy może pewien zakres lepkości, jaki dopuszcza producent w zależności do temperatury zewnętrznej.

Przykład:

Zalecany olej do samochodu Toyota Corolla E11 1997-2000r. z silnikiem diesla o oznaczeniu 2C-E.
http://www.zmienolej.pl/baza-wiedzy/65-jak-prawidlowo-dobrac-olej-do-silnika
http://www.zmienolej.pl/images/2ce.jpg

Inne przykładowe zalecenie do silnika Toyoty z nowszą jednostką diesla:
http://www.zmienolej.pl/baza-wiedzy/65-jak-prawidlowo-dobrac-olej-do-silnika
http://www.zmienolej.pl/images/1cdftv.jpg

Ale są też inne zalecenie wbrew powszechnej opinii jakoby olej 0W20 bardziej przypominał wodę i powoduje zacieranie silnika.
Wbrew temu co mówi wielu mechaników wiele nowoczesnych silników właśnie jest konstruowana właśnie pod taką lepkość oleju a nie żadną inną !
http://www.zmienolej.pl/baza-wiedzy/65-jak-prawidlowo-dobrac-olej-do-silnika
http://www.zmienolej.pl/images/0w20oil.jpg

Wybór jeśli chodzi o firmy produkujące oleje silnikowe jest ogromny.
Ja uważam że warto brać pod uwagę firmy sprawdzone i sprawdzonych dostawców.
I tak np. jeśli to jest silnik 4E-FE wybrać olej klasy 5W30.

Godnymi polecenia olejami są marki Amsoil, Fuchs, Millers Oils itp.

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz


_________________

http://www.zmienolej.pl/
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
Zacząć należy od tego, że "zalecenia" określają mi_ni_mal_ne parametry - zawsze. Po za tym, olej dobiera się w zależności od : temperatur zewnętrznych, rodzaju pojazdu/pracy czy stylu jazdy. Znakomitym przykładem tego jest Auto-Data. Co do silników spalinowych, to ich konstrukcja od np. lat 90-tych tak naprawdę niewiele się zmieniła, jedynie producenci wymyślili dla większych zysków : wydłużone wymiany i za lekkie oleje, a ostatnio downsizing - wszystko po to, żeby autka się pierdzieliły. Nie wiem czy wspominałem, ale kiedy 4E-FE było konstruowane, a nawet jak były produkowane P-9, olejów W30 nie stosowano do tej motoryzacji. Dzisiaj w dobie powszechnej indolencji można zaryzykować lanie takiej wodusi bo ludzie przyzwyczaili się już do chińskiej trwałości. Z tych trzech olei jedynie Ams jest naprawdę dobrym produktem. Millers-a dostałem kiedyś do testowania i wniosek jest taki : podobnie, jak Motul - lipa. Obecnie swoje 4E-FE mam zalany Penrite 10W50, ale jak w końcu znajdę czas i zrobię głowicę, to naleję Royal-a.


_________________
Niewiedza nie oznacza głupoty, tak, jak ciemność nie oznacza ślepoty.
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Mam zagwozdkę : przy kupnie P9 sprzedajacy powiedzial jedynie, że wlany jest castrol mineral (zero pojęcia o oznaczeniach lepkości ani żadnego ich związku z tym czy to full, semi czy mineral.) poziom jest blisko minimum, ryzykować dolewanie przed wymianą za kilka dni. ( jak już to czego dolać?) a co do wymiany : co robić, co wlać, jakaś profilaktyka, lub przydatne informacje wzięte z autopsji? (Przebieg na liczniku 270k)


_________________
'88 1E Strzał w bok > olmet
'99 4E-FE Costam dłubie
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
5w30 lej - jesli silnik w dobrym stanie to bedzie ok.
Jesli padaka to tak czy siak sie rozpadnie.

Ewentualnie 10w40 fuchs cfe - pojezdzic na nim 20kkm - wtedy wyplucze syf.


Najlepiej zdejmij dekiel i zobacz jak pod nim wyglada - 5 min roboty.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Kameleon84 napisał:
Witam
Ostatnio postanowiłem, a poniekąd zmuszony już byłem, wymienić olej w mojej Toyocie Starlet EP82 z 1995r.
Od ponad roku Toyotka jeździ głównie w amatorskich zawodach typu KJS, Rallysprint, Supersprint, KZK itp.
Długo zastanawiałem się jaki olej zastosować żeby silnik który kręci się dość wysoko podczas wyścigów był jak najlepiej chroniony.
Wybór padł na nowy olej K2, mianowicie Texar 10W40.



Olej ten spełnia wymagania najnowszych norm ACEA A3/B3/B4, oraz API SL/CF, a także wymagania norm jakościowych producenta samochodów MB 229.1, VW 505.00.
K2 TEXAR 10W-40 - jest olejem półsyntetycznym. Texar K2 to nowoczesny olej silnikowy opracowany i produkowany z wykorzystaniem najnowszej technologii ,,NANOTECH''. Specjalne molekuły dodatków przeciwzużyciowych chronią silnik przed zużyciem. Polecany jest do samochodów osobowych i dostawczych zasilanych benzyną, olejem napędowym oraz LPG, niezależnie od stopnia zużycia silnika.
Olej na którym jeździłem do tej pory był już przepracowany. Na dodatek był to zwykły olej mineralny. W związku z tym iż cena Texar K2 jest bardzo atrakcyjna w porównaniu ze zwykłymi olejami mineralnymi, a jest to półsyntetyk. Przy dobrym stosunku jakości do ceny nie ma się co zastanawiać.




Szczerze mogę polecić ten olej wszystkim, którzy szukają bardzo dobrego jakościowo oleju w przystępnej cenie.



_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 21 z 22
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach