Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 9
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Starletka pobiera olej
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Starletka pobiera olej 
Witajcie,
jestem szczesliwym posiadaczem modelu 1.3 Xli z 1992 roku

silnik ostatnio zaczal pobierac okolo 1 litr na 1 tys kilometrow - wycieku nie ma - uszczelka pod pokrywa jest OK a miska olejowa byla 3 miesiace temu wymieniana (korozja).

Fakt, ze sporo ostatnio jezdze od marca ponad 1tys./na miesiac i raczej dynamicznie Wink ale martwi mnie taki ubytek oleju...

Czy to juz czas na remont silnika?

Macie jakies doswiadczenia i rozwiazania takiego problemu?


_________________
Toyota Starlet 92' 1.3 Xli 1296cm3/55kW
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
jaki przebieg i czy kopci,bo moze to nie wina silnika??
w innym wypadku:
1. sprawdz kompresje i najlepiej probe olejowa zrob bedzie wiadomo
2.remont sie nie oplaca,czesci ponad 1000zl + robocizna,ale z drugiej strony wiesz ze masz zrobione ok
3. u mnie padly uszczelniacze jest jeden kolnierz skrzyni wyrobiony i mam ubytki,ale nie jest to raczej uciazliwe na tyle,zeby sie stresowac.

tyle odemnie,chyba,ze pisze cos zle Very Happy


_________________
E11 4efe + Golf V tdi

http://youtube.com/watch?v=SKkWdZL_6Hw
power is nothing without controll
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
przebieg ma 230 tys km

aha moze jeszcze jakas wskazowka bedzie to ze olej pomimo dolewania nowego jest caly czas czarny...

w sumie auto mam od roku - a ponoc remont kapitalny silnika byl 2,5 roku temu - jak licze to kolo 14 - 16 tys km temu...

cieklo na uszczele pod pokrywa ale wystarczylo ja uszczelnic silikonem - byla jeszcze mieka troche wilgornieje przy rozrzadzie ale sladowo - wymiana tamtej uszczelki to jednoczesnie wymiana rozrzadu...

Wiec pewnie na poczatek zrobie tak jak radzisz Smile chyab ze macie jeszcze jakies inne sugestie Smile


_________________
Toyota Starlet 92' 1.3 Xli 1296cm3/55kW
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
aha w sumie czasem kopci - choc jeszcze specjalnie sie temu nie przygladalem - wydaje mi sie ze za bardzo to nie kopci - glownie przy starcie

a spaliny raczej w jasnym kolorze


_________________
Toyota Starlet 92' 1.3 Xli 1296cm3/55kW
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
to pewnie uszczelniacze do wymiany. btw jak wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow,wiaze sie ze zdjeciem rozrzadu?? ja u siebie w 1E wymienialem w sobote,bo ciekla i pomalowalem dekiel. nic nie trzeba wiecej demontowac,chyba ze 2e jest az tak inne,ale mi sie nie wydaje.


_________________
E11 4efe + Golf V tdi

http://youtube.com/watch?v=SKkWdZL_6Hw
power is nothing without controll
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
dzięki za informacje

a co do rozrządu - to się nie zrozumieliśmy - po wyeliminowaniu sączenia oleju z pod pokrywy (wystarczylo uszczelnic uszczelke) widze ze jest jeszcze wilgotno przy rozrządzie - a w warsztacie powiedzili mi ze jak chce wymienic uszczelke przy rozrzadzie to bede musial od razu caly rozrzad wymieniac...


_________________
Toyota Starlet 92' 1.3 Xli 1296cm3/55kW
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
moja starletka z 1995 roku nie brała ani kropli oliwy, dopóki nie zacząłem nader często sprawdzać jaką ten motor ma właściwie ma moc maksymalną. W tym celu dokręcałem motor do 6000 RPM no i efekt jest taki, że o ile wcześniej przy w miarę delikatnej jeździe zrobiłem 13 tys.km i nie ubyło ani kropli, tak przy deptaniu już po niecałym 1000 na bagnecie była dolna granica Sad

jak widać japończyki lubią wysokie obroty, ale i olej wtedy


_________________
Handlarzom mówię NIE!
auto-niemcy.prv.pl
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
to raczej przypadek ze wtedy zaczela pic olej.
Swego czasu serwisowalem jedna corollke krora gosc dojezdzal do pracy katowice - krakow ze stala predkoscia 180 przez kilka lat - rolke sprzedal z przebiegiem ok 280kkm - nie pila ani grama.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
moja chla olej ale i obroty czasami tez sa wysokie. szczegolnie jak trzeba w miescie latac miedzy samochodami w pospiechu. Neutral


_________________
E11 4efe + Golf V tdi

http://youtube.com/watch?v=SKkWdZL_6Hw
power is nothing without controll
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Przy takiej ilości spalanego oleju powinna kopcić:
- przy dodawaniu gazu, pod obciążeniem - pierścienie, komprecha.
- przy odpalaniu (kupa dymu z rury a po chwili nic), po długim hamowaniu silnikiem charakterystyczne rzygnięcie dymem i potem nic - uszczelniacze zaworów.

jak nie kopci to raczej gubi.

Obadaj świece, jaki kolor mają, jak czarne z nagarem to pali oliwe. A nie do końca prawda jest że kręcenie nie ma wpływu na spalanie oleju. Ma. jak jest silnik w idealnym stanie to nie widać różnicy, ale jak już ma trochę luźniejsze pierścienie, to przy kręceniu zacznie pic oliwe, pierścienie odoliwiające nie będą nadążać. Tak jest w motorach, jak nie kręcisz to nie biorą, ale jak latasz powyżej 10 tyś. obrotów to nie ma mocnych, nawet nowy wypije troche.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Mam podobny problem, tyle że z p9 - pisałem już o tym na forum. Może nie ubywa tak szybko jak u Ciebie, ale ostatnio po 5000 km musiałem zrobić dolewkę 1l. Samochód nie kopci ani nie gubi. Może to uroda tych silników, wcześniej miałem Nissana Sunny i tam, mimo że palił i gubił olej, nie ubywało go w takim tempie, dodam że był to starszy samochód i z większym przebiegiem niż gwiazdka. Przyznam że dość szybko jeżdżę, do tego duże przyspieszenia i hamowanie silnikiem, więc może to wina stylu jazdy.


_________________
.::009::Toyota Starlet j (EP91)::.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Pablo napisał:
ostatnio po 5000 km musiałem zrobić dolewkę 1l.
eeeeeeeeeee, nie przesadzajmy, to raczej w normie. Mój ma wyciek spod sprzęgła i bierze z 0,3 litra na tysiąc i jest git.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
szmergiel napisał:
Pablo napisał:
ostatnio po 5000 km musiałem zrobić dolewkę 1l.
eeeeeeeeeee, nie przesadzajmy, to raczej w normie. Mój ma wyciek spod sprzęgła i bierze z 0,3 litra na tysiąc i jest git.


Może i w normie, ale w poprzednim aucie jednak nie dolewałem, cóż trza się przyzwyczaić.


_________________
.::009::Toyota Starlet j (EP91)::.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
A jak nie kopci - przygladalem sie ostatnio nic w lusterkach nie widac jak jade - ani jak stoi z odpalonym silnikiem...

i jak nie gubi?

W swiece jeszcze nie zagladalem...

A co do obrotow - to ostanio go nie oszczedzalem - jezdze glownie traski i 110 - 130 km/h jak jest mozliwosc - nie mowiac o autostradzie Smile ostatnio moja p8 rozpedzila sie nawet do 160 km/h Wink wiecje nie cisnalem.....


_________________
Toyota Starlet 92' 1.3 Xli 1296cm3/55kW
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Alman napisał:
A co do obrotow - to ostanio go nie oszczedzalem - jezdze glownie traski i 110 - 130 km/h jak jest mozliwosc


Ja to po mieście tyle śmigam Smile, oczywiście na głównych ulicach i jak jest możliwość Smile


_________________
.::009::Toyota Starlet j (EP91)::.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 9
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach