Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Wymiana szczęk hamulcowych w P8
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Wymiana szczęk hamulcowych w P8 
miał być DIY o wymianie klocków i szczęk, ale okazało się że przysłali mi nie takie klocki (swoją drogą napisane było na pudełku Starlet 89-99...), więc na razie będzie relacja z wymiany samych szczęk Smile


1. zaczynamy od ściągnięcia koła, płaskim śrubokrętem podważamy tą kopułkę w otworze centrującym, potem wyciągamy bolec, zabezpieczenie (taki jakby kwiatek Smile ) i odkręcamy śrubę kluczem 22. ściągamy bęben (uwaga na środkowe łożysko, nie usyfić!)


2. podważamy i ściągamy pręt (nr. 1), następnie ściągamy nakrętki numer 2 i 3 (naciskamy i przekręcamy o pół obrotu)


3. ściągamy sprężynkę numer 4, będziemy teraz mogli ruszyć szczękę (nr. 6), odczepiamy sprężynkę nr 5. wyciągamy numer 7, nie wiem jak się fachowo nazywa Very Happy, odczepiamy linkę ręcznego (nr. Cool i szczęki są wolne. można na wszelki zablokować ten tłoczek na górze np cienkim drutem, chociaż ja tego nie robiłem.

4. przekładamy osprzęt ze starych szczęk do nowych (podwójne zabezpieczenie, delikatnie podważamy i przekładamy do nowych.


before


after

5. potem robimy w sumie wszystko od tyłu, tylko żeby ułatwić sobie zadanie i nie montować sprężynek itd na latających na wszystkie strony szczękach możemy wcześniej zamontować nakrętki nr 2 i 3.




6. nie dokręcajcie mocno tej śruby na środku koła!! Smile

wiem, nie zamontowałem linki ręcznego - menda strasznie się zapiekła i czekam aż przyjdzie nowa Wink

chyba wszystko, mam nadzieję że będzie pomocne.
pzdr Smile

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
Skręć jeszcze samoregulację bo bębna nie założysz.


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
a no jasne. bębny od wczoraj założone, tylko zapomniałem o tym napisać Smile

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
który to element od samoregulacji o którym mowa żebym wiedział jak rozbiore o co biega;)?


_________________
Dr
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Ja bym zaczął od tego że po zdjęciu bębna wypadało by do troche umyć np pistoletem z benzyną bo przeważnie tam syf niemiłosierny, będzie przyjemniej grzebać Smile



Pozwoliłem sobie użyć zdjęcia z powyżej.
Samoregulacja jest zaznaczona na czerwono dobrze było by ją rozebrać wyczyścić i przesmarować np smarem miedziowym żeby lekko chodziła, tuleja po lewej i gwint po prawej, zaznaczone na zielono

A co do dokręcenia łożyska to jest do tego jakaś zasada, której dokładnie nie znam, dokręca się do końca potem odkręca ileś tam stopni i sprawdza jak się kręci i czy jest luz.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Nazwa Skype
Odpowiedz z cytatem
Post  
dziękuje bardzo a jeszcze problem bardziej podstawowy;) zdjąłem koło i mam wedle opisu podważyć płaskim śrubokrętem kopułkę w otworze centrującym;) jesli dobrze wytypowałem tę część to za choinkę nie moge tam wcisnać śrubokręta a boje sie coś spitolic;) wiec jakbys jeszcze mógł zaznaczyc gdzie mam podwazyc będe wniebowzięty;)


_________________
Dr
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Ysio napisał:
A co do dokręcenia łożyska to jest do tego jakaś zasada, której dokładnie nie znam, dokręca się do końca potem odkręca ileś tam stopni i sprawdza jak się kręci i czy jest luz.


to juz mialbys po lozysku jak dokrecisz do konca.

Dokrecamy z czuciem az lozysko zaczyna stawiac opor przy kreceniu bebnem.
Zakladamy kolo, odkrecamy tak by kolo latwo sie krecilo i nie bylo luzu nalozysku (przewaznie jakies 45-90st).


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Dokładnie tak. Szczególnie ważne jest żeby ostatni etap wykonać z założonym kołem, bo łatwiej wyczuć luz. Można też następnego dnia sprawdzić czy nie pojawił się luz.
A co do przemywania benzyną - wszelkiego rodzaju uszczelnienia hamulcowe można czyścić tylko i wyłącznie zmywaczem na bazie spirytusu. Także z benzynką ostrożnie Wink


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
http://iv.pl/images/11329319073483258097.jpg czy ktoś mógłby mnie oswiecićSmile? mam tą złotą kopułkę podwarzyć? u kuby widziałem na fotach jak ma nakrętki nakrecone na te pręty trzymające koło - podobno taki sposób tez istnieje? można zastosować jak podwazyć kopułki się nie da? czy to jedyny sposób?Wink oglądałem ten filmik ale nie wiem czy ma zastosowanie w starletce:P
http://www.youtube.com/watch?v=8pNA2TwmIXA


_________________
Dr
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Młotkiem normalnie to opukuj w kierunku na zewnątrz i tyle. Albo chwyć jakimiś kleszczami, czymkolwiek. Trochę pomyślunku...


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
mechu napisał:

to juz mialbys po lozysku jak dokrecisz do konca.

Dokrecamy z czuciem az lozysko zaczyna stawiac opor przy kreceniu bebnem.
Zakladamy kolo, odkrecamy tak by kolo latwo sie krecilo i nie bylo luzu nalozysku (przewaznie jakies 45-90st).


Wiadomo że z czuciem ale najpierw dokręcamy mocniej aby się ułożyło i wycisnął np nowy smar który damy i dopiero luzujemy i sprawdzamy, tak to już jest ja tego nie wymyśliłem Smile

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Nazwa Skype
Odpowiedz z cytatem
Post  
Kubo po godzine opukiwania doszedlem do wniosku ze coś chyba z moim pomyślunkiem nie działa skoro zejść nie chce dalej:P pozatym opis szczypka po zdjeciu koła przechodzi do podwazenia kopułki i bylem w niewiedzy cyz mam podwazac czy cos wypukac:P czy rozumiesz mą konsternacjęRazz?


_________________
Dr
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Nie rozumiem, zatrzymałeś sie na najprostszym elemencie.


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Weź płaski śrubokręt, wsadź tam gdzie kończy się kopułka a zaczyna bęben i wbijaj delikatnie aż zrobi się szczelina..


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Mam jeszcze jeden pomysł!Very Happy przyspawaj do tego jakiś hak! Pewnie potrzebny bedzie TIG. Potem linką podczep pod kombajn i niech kombajn szarpnie, z tym ze trzymaj troche starletkę bo ta kopułka może siedzieć bardzo mocno.


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach