Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
Zawieszenie Polo do Starletki
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Zawieszenie Polo do Starletki 
Więc czas pokozoć jak to wygląda.


PART 1

Sprężyny od Polo 6N do Toyoty Starlet (UKAZANE NA SPRĘŻYNACH EIBACH -35mm do POLO 6N) Jak wygląda spasowanie sprężyn do naszych amortyzatorow?? Jak wiadomo, mają one najwyższy zwój węższy, zagięty do środka sprężyny przez co może nie pasować w gniazdo. Ja poskładałem i szczeliłem wam foty:


Najpierw przód:






Jak widać, dół pasuje nawet dobrze, ale góra - wąski zwój i brak mocowania. Ale ten wąski zwój wsuwa się w środek talerzyka i siedzi. Najlepszym rozwiązaniem by było wytoczenie nowego talerza lub wrzucenie pod spód mocowania z polo (cienki talerzyk który trzyma sprężynę) i na to mocowania z Starletki. Powiem jedno - stała jak koza na tych springach z przodu, dwa palce wchodziły.

A tutaj porównanie sprężyn tył P9 i POLO:








Chcąc je założyć tak jak w Polo (czyli węższym do dołu) wygląda to tak:






Widać że dół ładnie kontaktuje ale góra nie ma miejsca mocowania.


A chcąć założyć wąskim w dół, tak to wygląda:






I pasuje to dobrze, ale u góry sprężyna nie ma gniazda, opiera się wąskim zwojem o środek gumy. Można tam wydrążyć albo zostawić - sprężyna jest dobrze dociskana. Nie sprawdzałem jak siedzi na tych sprężynach z tyłu, ale uważam że napewno dobrze siądzie. Ale jak - nie powiem...


Teraz czas na gwint. Więc porównanie najpierw przednich amortyzatorów Pacjentem jest amor z P7. Jaka różnica między P7 a P9??
1 - P7 jest rozbieralny, ma wymienne wkłady a P9 nierozbieralny, amortyzator calisty
2 - P7 ma amortyzator przykręcany do zwrotnicy śrubami na klucz '17 (śruba chyba 12-stka) a P9 ma otwory na klucz '19 (śruba 15-stka)

Czyli amortyzator przód Starlet i gwint POLO:



Wyraźnie widać że gwint ma o wiele krótszy skok i jest niższy. A tutaj różnica mocowań do piasty:



Gwint i zwrotnica Starlet:




Jak widać, Starletki mają mniejszy rozstaw. Ja to załatwiłem klasycznie, pilnikiem:





I już pasuje Very Happy Kolejnym krokiem jest wrzucenie podkładek i ich obspawanie na amortyzatorze, co nam da centryczne otwory - ale to później.


A teraz, jak zrobić żeby mocowanie górne pasowało. A no normalnie Laughing Na sprężynę poszedł ori talerzyk z Polo, na to przerobiony talerzyk z Starlet i poduszka z łożyskiem. Wszystko ładnie i pięknie pasuje! Oto foty przeróbki talerzyka i jak wygląda całość:






U mnie wymagany był dystans 1cm z przodu, bo ocierała felga o gwint... Chyba u każdego będzie to wymagane...

A teraz tył. Porównanie:




Jak widać jest niższy. Ale mocowanie dolne o duużo szersze. Co wymaga przespawanie mocowania na belce (odgięcie nic nie da, za duża różnica...)



A poskładanie z Starletkowym mocowaniem poszło jak u góry, czyli na sprężynę talerzyk z polo, na to normalnie mocowanie z Starletki:



A tak siedzi (jedna strona przycięta w pół, druga na gwincie skręconym na MAXA w dół, z wyciągniętym odbojem bo nie chciała zejść xD )





Kiedy skończę montaż, poprawię, uzupełnię itp. Stworzę toutorial jak spasować gwint z Polo do Starletki. Tył złożę na dniach. Jak widać rewelki jak dla mnie nie ma, ale już kombinuję jak go posadzić kompletnie Very Happy


_________________
HEMICARS - mechanika pojazdowa, swapy, zawieszenia, hamulce
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
zastanawiam się czy nie lepiej było by przerżnąć tylny amor zamiast spawać w belce, ogólnie sporo ważnych informacji Smile


_________________
#012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Plus jest - gwint jest w pełni rozbieralny, więc lagę można spawać do woli Very Happy


_________________
HEMICARS - mechanika pojazdowa, swapy, zawieszenia, hamulce
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
ale to chyba ta technix, bo np fk i weitec nie, tyle, że możesz ściągnąć springi.


_________________
#012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
tak mie sie wydaje ze jesli kupujemy nowy gwint to jest on juz z nowymi gornymi talezykami i nie trzeba za bardzo kombinowac.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
sprężyny pomocnicze można śmiało wywalić, wtedy da się zejść jeszcze niżej


_________________
#012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Ale wtedy sprężyna lata luźno - z tym jest lipa Sad


_________________
HEMICARS - mechanika pojazdowa, swapy, zawieszenia, hamulce
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
E tam, się przejmujesz.. Twisted Evil


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
nie lata luźno, bo w gwincie regulacja polega na zmianie położenia sprężyny a nie jak niektórzy twierdzą na "ściskaniu sprężyny"


_________________
#012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
No to jedziemy z tyłem Very Happy

Jak wiadomo standard wygląda tak:



Ładnie ucinamy ucho





I szlifujemy belkę:



Nasztępnie przykręcamy amor z 6N dla przymiarek:




I spawamy Twisted Evil







Już zrobiona druga strona:



Gwint na miejscu Very Happy




Jedyny minus - wystający kikut




_________________
HEMICARS - mechanika pojazdowa, swapy, zawieszenia, hamulce
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
migomatem wszystko spawasz w zawieszeniu?


_________________
#012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Jest spoko Wink
Kikut można zawsze urżnąć Razz


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
speedy napisał:
migomatem wszystko spawasz w zawieszeniu?


Si speedy, migomat. Mała popierdułka firmy bester Sad


Muszę kupić coś nowego, bo to nie daje rady już, baardzo mały prąd.


_________________
HEMICARS - mechanika pojazdowa, swapy, zawieszenia, hamulce
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
tył prosto ogarnąć, ale rzeźba przodu mnie przeraża, zastanawiam się czy to nie puści, jak mocniej bujnie na drodze.


_________________
#012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Przód jeszcze nie skończony Wink


_________________
HEMICARS - mechanika pojazdowa, swapy, zawieszenia, hamulce
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach