Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1
Problem z palącymi się końcówkami mocy
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Problem z palącymi się końcówkami mocy 
Witam, mam coś nie tak z napięciem w aucie bo jak się daje dużo gazu to rośnie prąd i z czasem pada wzmacniacz. Padł mi wpierw Magnat THE ROCK 400 a potem nowy Ground Zero. Za każdym razem końcówki mocy.

Czy montaż kondensatora coś pomorze? czy może macie jakiś inny sposób na ochrone wzmacniacza przed zbyt wysokim napięciem?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post Re: Problem z palącymi się końcówkami mocy 
Do ilu Ci podskakuje?
Ja to bym zaczał od wymiany regulatora napięcia.


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Dokładnie, zmierz na aku napięcie, jak wchodzi powyżej 14,5 to regulator do wymiany.


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
było i 15,1 więc wymieniłem regulator napięcia i nadal to samo się dzieje

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
CORN napisał:
było i 15,1 więc wymieniłem regulator napięcia i nadal to samo się dzieje


Mi sie wydaje że w takim razie wina leży w kablach, podłączeniach itd ...
Wzmacniacze mają zabezpieczenie ... więc jak coś to strzeli bezpiecznik ...
Upalanie końcówki mocy to już nie jest wina dostarczanego napięcia ...

Ja mam 3 wzmacniacze ... a czasami jak odpalę to podchodzi do 14,7 ... i nic złego sie nie dzieje ...


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
CORN napisał:
było i 15,1 więc wymieniłem regulator napięcia i nadal to samo się dzieje
Co się dzieje? Masz napięcie ponad 14,4 V?
Rozróżniasz prąd od napięcia?


_________________
Poznawacz Starletek, miłośnik Scorpiaków Smile
Na stanie EP91 '97 5D i inne.
Była EP91 5D '98 golas z obrotkiem Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
pablo19 napisał:

Rozróżniasz prąd od napięcia?


Bys od razu napisał żeby każdy wiedział Wink
Napięcie jest dostarczane a prąd pobierany Smile


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
napięcie - V (wolt)
prąd (natężenie) - A (amper)

Na zaciskach akumulatora mierzy się napięcie. Zdrowy akumulator- 12V, w trakcie ładowania 14,4V (chyba Smile )


_________________


Wyprzedaż części do P8, info na PW
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
pablo19 napisał:
CORN napisał:
było i 15,1 więc wymieniłem regulator napięcia i nadal to samo się dzieje
Co się dzieje? Masz napięcie ponad 14,4 V?
Rozróżniasz prąd od napięcia?


Chodziło o to że po wymianie regulatora nadal się palą końcówki, a nie nadal napięcie za wysokie Wink


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Więc podaj wartość napięcia zmierzoną na zasileniu wzmacniacza za pomocą woltomierza oraz zmierz amperomierzem ile prądu pobiera wzmacniacz.
Napięcie mierzymy przykładając woltomierz równolegle do wzmacniacza, natomiast natężenie prądu mierzymy przykładając amperomierz w sposób szeregowy. Przy pomiarze napięcia ustaw woltomierz na zakres min. 20 V, natomiast przy amperomierzu zacznij od maksymalnego zakresu jaki masz na przyrządzie, tak na wszelki wypadek żeby go nie zjarać.

Graph napisał:
...
Napięcie jest dostarczane a prąd pobierany Smile


Prąd też jest dostarczany, jak i pobierany.

Sajmon napisał:
...
Na zaciskach akumulatora mierzy się napięcie. Zdrowy akumulator- 12V, w trakcie ładowania 14,4V (chyba Smile )


te 14,4 V to napięcie jakim powinien się legitymować zdrowy układ ładowania, niestety te auta nie są już nowe także po włączeniu świateł i innych odbiorników może ono zejść do ok 13,5-13,8 i to jest takie minimalne minimum jakie możemy dopuścić, ale przy takich wartościach trzeba się brać za naprawę układu ładowania.


_________________
Poznawacz Starletek, miłośnik Scorpiaków Smile
Na stanie EP91 '97 5D i inne.
Była EP91 5D '98 golas z obrotkiem Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Na napięcie ładowania ma też wpływ stan akumulatora, nie potrafię tego wyjaśnić, ale na starym akumulatorze tuż przed jego zgonem było 13.8 a teraz na nowym jest 14.4-14.5.


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Rezystancja wewnętrzna akumulatora się zmieniła.


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Smile


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach