Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1
Wymiana opornika/rezystora regulacji nawiewu
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Wymiana opornika/rezystora regulacji nawiewu 
Ostatnio padl mi opornik od regulacji nawiewu



(objaw: brak niskich i srednich obrotow dmuchawy, pozostal tylko huragan:] ). Przy okazji wymiany postanowiłem pstryknąć zdjęcia i opisac to dla potomnych.

1. Wykręcamy schowek: oprozniamy schowek, wykrecamy 3 srubki u gory po otwarciu schowka i 2 sruby na dole w rogach (na poniższym zdjeciu zaznaczone czerwonymi krzyzykami), wypinamy przewod od glosnika i calosc odkladamy na bok zeby nie przeszkadzalo w dalszych dzialaniach

2. Teraz wszystko mamy jak na widelcu:]



Jezeli zamierzamy tylko wymienic opornik to wystarczy wykrecić 2 trzymajace go srubki (zaznaczone czerwonymi kolkami), wypiac wtyczke, wymienic i wszystko skrecic w odwrotnej kolejnosci. Natomiast jezeli przy okazji wymiany opornika chcemy przeczyscic kanal wentylacyjny (wskazane poniewaz opornik mogl się skruszyc i jego drobinki mogą zablokowac klapki i spowodowac zerwanie ciegien do ich ustawiania), musimy pogrzebac troche wiecej :]

3. Miejsca jak to w skromnym japonskim autku nigdy za duzo wiec aby dostac sie do kanalu wentylacyjnego mozemy odkrecic ECU wraz z trzymającymi go lapkami sruba po lewej i nakretka od gory (zaznaczone czerwonymi strzalkami), mozna go wypiac lub zostawic z kablami a jedynie przesunąć na bok, jak kto woli.

4. Teraz mamy dostep do kanalu, taka biala jakby tuba (wersja z filtrem jest bodajze czarna i chyba ma od spodu zapinki trzymające filtr ale moge się mylic). Aby wyciągnac ten element trzeba odkercic kolejne 4 sruby, 2 u gory 2 nadole, nie zaznaczałem na zdjeciu zeby nie zaciemniac obrazu, w kazdym razie sa widoczne. Nastepnie wyciągnac element kanalu wentylacyjnego (trzeba troche pomanewrowac zeby wyszlo ale nic na sile:] )

5. Po wyciagnieciu tuby po lewej mamy widok na nagrzewnice



a po prawej na wlot do wentylatora



pozostaje odkurzyc, wyczyscic i zlozyc z powrotem do kupy.


Podziekowania dla Wielkiego Elektronika (mecha) za wskazowki oraz za drogocenna sugestie ze zamiast oryginalnego starletkowego opornika (cena w ASO 240pln, na allegro ok. 100pln) z powodzeniem mozna zastosowac opornik z Corolli E10, ktory na allegro mozna dostac juz za ok. 30pln wiec jak widac gra warta swieczki. Mankamenty tego rozwiazania sa dwa, pierwszym jest to, ze oryginalny opornik jest na 3 kable (3 stopnie regulacji) a z Corollki na 4 wiec trzeba rozebrac wtyczke i powciskac wtyki kazdy z osobna lub tez zaopatrzyc sie we wtyczke z E10. Drugi to ze trzeba minimalnie przesunac miejsca gdzie wkreca sie srubki na plytce opornika, wystarczy maly okragly pilnik ewentualnie wiertarka, przy drugiej opcji trzeba uwazac bo material jest dosc kruchy. Plusem jest to, ze z racji na 4 stopien regulacji można lepiej dobrac obroty do wlasnych potrzeb.
Pozdrawiam Wink



Ostatnio zmieniony przez born2ride dnia Nie Sie 21, 2016 00:57, w całości zmieniany 2 razy

_________________


moja pasja Smile

Qba
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
Wie ktoś może, czy opornik od P8 pasuje do EP91?
Oraz jeżeli zastosuje się zamiennie wspomniany od E10, to które piny mają być podłączone, do którego kabelka?
W E10 są 4, a w Starlet 3, więc wydaje mi się, że nie ma jak ustawić 4 stopni nawiewu, a tylko 3.

Edit:
Dzięki za pomoc Neutral

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Musisz zaglądnąć do DIY i porównać oznaczenia oporników w obydwu modelach, jak te same to nie będzie problemu.

Kabelki podpinasz metodą prób i błędów, najlepiej oznacz je sobie i kombinuj a później sprawdzaj jak działają poszczególne prędkości aż uzyskasz satysfakcjonujący efekt.
Ustawisz tyle na ile pozwala regulacja czyli 3, jeden kabelek będzie wolny, wystarczy go tylko zaizolować.


_________________


moja pasja Smile

Qba
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Wielkie dzięki za odpowiedź, najważniejsze że jak piszesz od E10 będzie pasować, a takowy znalazłem z 1996r za 25zł + 15 przesyłka.
Bałem się po prostu, że jak coś źle podłączę, to spalę jakiś bezpiecznik, ale jak widzę nic takiego mi nie grozi, więc wedle twoich kolego porad zamawiam od E10 i zabieram się za robotę.
jeszcze raz wielkie dziękuję.

Edit:
Znalazłem ciekawy opis naprawy rezystora, tyle że w Honda Civic, niemniej jednak pewnie i w naszych Starletkach jest bliźniaczy mechanizm odpowiadający za sterowanie.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15021-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic

Edit:
Zdemontowałem rezystor, i uzyskawszy radę od kolegi pablo19, w tym miejscu pozwolę sobie zacytować jego wypowiedź "Ta "sprężynka" to właśnie opornik Wink Ja ostatnio tak zdrutowałem w którymś aucie, jak mi przepaliło się tuż przy podstawce, to wcisnąłem dwie przepalone końcówki opornika w jakąś szczelinę i zblokowałem je małym wkrętem. Działa już z pół roku, a może dłużej. Jak Ci przepaliło się na środku to kup kostkę elektryczną odpowiedniej średnicy, o taką: http://1.bp.blogspot.com/-YqmC1LrEsIU/UTXtEmBNXsI/AAAAAAAAMuM/fvLagU89j1Y/s1600/IMG_3309.JPG , wyjmij z niej metalowy łącznik i skręć ten opornik Wink
Tylko nie zostawiaj jej w plastiku, bo będzie śmierdziało Wink"

Edit.
Wczoraj przywieziono mi oporniki zakupione na portalu aukcyjnym za 1,20zł 4 sztuki.
"Sprężynki" odciąłem, w ich miejsce zamontowałem oporniki, 2 zlutowane ze sobą 5w-1om, oraz 2 5w-0,56om.
Nawiew działa jak nowy na wszystkich 3 biegach.



_________________
Starlet 09/1997r model EP91L-AGMNKW przebieg 300 tys km.
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
ja kiedys zamontowalem opornik z camry, tez byl na 4 regulacje wiec wybralem opcje 2,3,4 wiec lekko mocniej na kazdym niz fabrycznie.


_________________
| Pozdrawiam
Kamil |

/// Toyota Starlet 1,3 ,91rok EP8 - sprzedana koledze/zgon po zerwaniu paska rozrzadu
/// Toyota Starlet 1,3 ,97rok P9
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
mi padl niedawno przy 305 kkm.odpadl kawalek ceramiki z kawalkiem zwoju.
na razie dolutowalem drut zeby dzialalo ale planuje polutowac oporniki jak wyzej.


_________________
propublicobono
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
baraqs napisał:
Wie ktoś może, czy opornik od P8 pasuje do EP91?
Oraz jeżeli zastosuje się zamiennie wspomniany od E10, to które piny mają być podłączone, do którego kabelka?
W E10 są 4, a w Starlet 3, więc wydaje mi się, że nie ma jak ustawić 4 stopni nawiewu, a tylko 3.

Edit:
Dzięki za pomoc Neutral

witam ponawiam pytanie.czy beda pasowac?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Witam czy ktoś ma do sprzedania opornice lub ma jakieś namiary proszę o pomoc. Szukalem w necie ale lipa

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Pisz do handlarzy, którzy sprzedają części do starlet z rozbiórki. Ewentualnie szukaj do Corolki E10 jak w powyższym temacie.


_________________


moja pasja Smile

Qba
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
chyba mam gdzieś na stanie 1 luzem.


_________________
Casting Tvn Turbo Very Happy
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach