Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Czyszczenie przepustnicy-fotorelacja!
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
U mnie ssanie bez problemu chodzi:) teraz muszę gdzieś dorwać obrotomierz na dzień i ustawić sobie ładnie obroty bo wydaje mi się że mam za wysokie. Czy mógłby ktoś wstawić zdjęcie lub formatkę oryginalnej uszczelki?


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
Obroty ustaw na czuja. Przy ok 700-800 zaczyna drgać kierownica, więc lekko odkręć śrubkę tak żeby przestało drgać i masz ok 900-1000 Wink
no ale to taka rada jakbyś nie zdobył obrotomierza Wink

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
No tak mam ustawione ale coś mi to jakoś nie pasuje... Zobaczymy jak załatwię obrotomierz;)


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Przy okazji czyszczenia przepustnicy odłączyłem jej ogrzewanie. Oprócz węży na płyn od dołu mam dwa przewody podciśnieniowe biegnące to takiej puszki. Ktoś wie co to może być?
A druga sprawa: Na zimnym silniku obroty przed czyszczeniem były wyższe (1800), a teraz mam po odpaleniu ok 1200. Jak się rozgrzeje to jest ok, ale jak postawie na 15 minut i odpalę (jeszcze ciepły) to nie chce wejść na obroty i gaśnie, muszę chwilę przegazowywać. Dodam, że po czyszczeniu musiałem dosyć mocno skręcić obroty na śrubce. Jakieś pomysły?
Uszczelniłem tylko silikonem bo tak ktoś wcześniej też zrobił.


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
To chyba właśnie wina uszczelnienia. Ta uszczelka chyba musi mieć konkretny kształt... Ja u siebie ją przerabiałem i jest lepiej.


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Być może to wina tego, że odłączyłeś węże płynu chłodniczego. One biegną do komory w której jest zawór termiczny. Gdy jest zimny, otwiera dodatkowy kanał powietrza, gdy płyn chłodniczy się ogrzeje, zawór domknie się i obroty spadają.

U Ciebie obroty na zimnym przez to spadły, a to, że na ciepłym się dusi może też się z tym wiązać, ale wytłumaczyć tego nie umiem Smile Aczkolwiek sprawdź, czy to nie przez to.


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
A jak styk tej klapki ze sciankami przepustnicy? Nie ma szczelin?


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
konradzik napisał:
Być może to wina tego, że odłączyłeś węże płynu chłodniczego. One biegną do komory w której jest zawór termiczny. Gdy jest zimny, otwiera dodatkowy kanał powietrza, gdy płyn chłodniczy się ogrzeje, zawór domknie się i obroty spadają.

U Ciebie obroty na zimnym przez to spadły, a to, że na ciepłym się dusi może też się z tym wiązać, ale wytłumaczyć tego nie umiem Smile Aczkolwiek sprawdź, czy to nie przez to.


No właśnie albo jedno albo drugie, bo skoro nie ma płynu teraz w komorze przepustnicy to ten zawór musi być cały czas otwarty.
ECU wzbogaca mieszankę na zimnym silniku, więc nie rozumiem po co miałby się dodatkowy kanał doprowadzający powietrze otwierać, który tą mieszankę zuboży. Dobrze kombinuję? Chociaż z drugiej strony teraz po odpaleniu na zimnym jak obroty są na ok 1200 to kulawo chodzi trochę, więc może jednak potrzeba mu trochę więcej.
Tak czy inaczej muszę uszczelkę z kartonu stworzyć Razz
Jakieś inne pomysły? Najbardziej zastanawia mnie dlaczego jak postoi chwilę to nie łapie właściwych obrotów od razu.


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
A nie, pomyliłem się w tym drugim zdaniu.

Faktycznie przecież teraz masz cały czas otwarty ten kanał od ssania. Ale pisałeś, że musiałeś skręcić mocno śrubę regulacyjną. Może odkręć ją do poziomu 1500-1800rpm na zimnym ? O ile mniej więcej spadają obroty jak się silnik zagrzeje ?

A to krztuszenie się.. nie wiem.. strzelałbym też, że to niezamknięty zawór i może robi się za ubogo. Chyba w przypadku odłączenia węży płynu chłodzącego lepiej by było jakoś zaślepić ten kanał, żeby zamętu nie robił Razz


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
A jesteś pewny że tam jest taki kanał?Razz
Jak się rozgrzeje to spada o ok 200 obrotów tylko.
Te dwa wężyki podciśnieniowe wchodzą każdy z innej strony przepustnicy, tzn przed i za, a połączone są taką puszką małą, zrobię zdjęcia jutro może Wink
I on się nie krztusi, tylko obroty spadają na ok 300-400 i gaśnie Razz a lambda przy tym jest w porządku. Chyba że jak stoi gorący to się przepustnica nagrzeje i się zamyka ten kanał domniemany i dlatego gaśnie, a jak odpalę to go powietrze schłodzi i jest ok. Już różne rzeczy rozważałem Razz
Zrobię porządną uszczelkę i zobaczymy. Rozważam też zaślepienie tych króćców od podciśnienia, bo widzę że Kuba tego nie ma.
Aha, klapka jest idealnie szczelna także to nie to Wink


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Brodda13 napisał:
A jesteś pewny że tam jest taki kanał?Razz


Nie Razz Ale zgadzałoby się, więc warto spróbować Smile

Nie szukałem tego kanału jak rozbierałem przepustnicę, ale na 99% tak to działa. Tak mówił mi jeden z mechaników. Po za tym z autopsji : był czas, kiedy moja starleta miała normalne ssanie i wszystko było ok. Potem zrobił się syf w chłodnicy, a ja zamiast ją wyjąć i porządnie przepłukać to zalałem "coś tam" do płukania chłodnic. Efekt był taki, że ten cały syf zalepił mi nagrzewnicę. I o dziwo w tym samym momencie straciłem ssanie. Potem przepłukałem układ porządnie, nagrzewnicę również ale nie pomogło. Teraz wyczyściłem przepustnicę z tą sprężyną bimetalową (była na niej warstwa brudu) i jest tak jak powinno być Smile Więc, jakby nie patrzeć - trzyma się to kupy Razz


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
brodda - jest dokladnie tak jak podejzewasz - jak postoi to sie nagrzeje i zamyka zawor bocznikowy.
Musisz podpiac z powrotem podgrzewanie inaczej nie dojdziesz z tym do ladu - latem jeszcze bedzie ok ale zima nie odpali.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Masz rację, nawet latem nie jest ok, bo teraz jak jest chłodniej chodzi jak traktor po odpaleniu i trzęsie całym autem.
Jedynym plusem jest praktycznie nienagrzany kolektor, ale nie warto się męczyć. Pozostaje przerobić ssanie na cięgno chyba Very Happy
Mechu, a jak jest w P9? Tak samo?

EDIT: Już znalazłem odpowiedź Wink


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Witam,

Mam taki problem, właśnie nie wiem czy to z przepustnicą? Czy może silniczkiem krokowym? Tak mi mechanicy wspominali. Ogólnie rzecz dzieje się tylko jak temp. spada poniżej 0 na zewnątrz, obroty skaczą wysokie, niskie, wysokie, niskie i tak w kółko. Mam tak co roku i denerwuje mnie to, spalanie teraz mi wyszło 9L/100km, a zawsze było w granicach 7L/100km. Proszę o radę, jeśli nie ten dział to przepraszam Wink

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Nazwa Skype
Odpowiedz z cytatem
Post  
Zapraszam na pierwszą stronę tego tematu. Rozkładamy ile się da, czyścimy najlepiej jak potrafimy i powinno być ok.


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach