Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Czyszczenie przepustnicy-fotorelacja!
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Czyszczenie przepustnicy-fotorelacja! 
Witam:)
Ostatnio czyściłem przepustnicę...podzielę się tutaj fotkami z całej operacji. Może komuś się przyda;)

Nie mam fotek z demontażu ponieważ było dość zimno i chciałem to zrobić jak najszybciej ale...postaram się to jak najdokładniej opisaćWink

Pierwszym krokiem jest zdjęcie przewodów oznaczonych strzałkami. Trzymają sie one na króćcach tylko na wcisk i powinny zejść bez problemu.
Odpinamy tez wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy.
Musimy to wszystko odpiąć żeby zdjąć rurę dolotową z przepustnicy. Schodzi ona ciężko dlatego radzę podważyć ją płaskim śrubokrętem;) U mnie to pomogło.


By kubademon16 at 2011-03-21

Po zdjęciu rury dolotowej odkręcamy te dwie śruby. Inaczej nie wyciągniemy przepustnicy gdyż jej elementy haczą o resztę silnika i uniemożliwiają swobodne wysunięcie.

By kubademon16 at 2011-03-21

Po odkręceniu musimy zdjąć dwa przewody z króćców na dole przepustnicy. Są one wypełnione płynem ale nie ulewa się go zbyt wiele. U mnie było to dosłownie kilka kropelek;)


By kubademon16 at 2011-03-21

Po wykonaniu tych czynności wyciągamy przepustnicę i przystępujemy do jej czyszczenia.
U mnie wyglądało to tak:


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21

Odkręcamy także elementy które raczej nie są do czyszczenia:
Czujnik położenia przepustnicy:


By kubademon16 at 2011-03-21
ja go rozłożyłem i przedmuchałem sprężonym powietrzem;) Zobaczymy czy komputer nadal będzie pokazywał jego błąd.

I coś takiego..jakiś odbojnik. Niewiem jak to się nazywa:


By kubademon16 at 2011-03-21

Następnie przepustnicę rozkręcamy na czynniki pierwsze. Mi nie udało sie jedynie wykręcić tej klapki ze środka;/
Tak to wygląda po "otwarciu"


By kubademon16 at 2011-03-21

No i mycie. Najpierw użyłem jakiegoś odfarbiacza. Tworzy on taką jakby galaretę. EGR czyścił dobrze ale do tego się nie nadał;/ Zatykał przewody i ciężko sie nim myło. Kupiłem więc benzynę ekstrakcyjną. Wlałem do pistoletu i...brud zaczął się wylewać z przepustnicy. Dodatkowo wszystkie zakamarki przeczyściłem pędzlem.
Wszystkie kanaliki zalewałem benzyną i czekałem 10-15 minut po czym zlewałem to i jeszcze raz spryskiwałem dokładnie benzyną. Na koniec sprężonym powietrzem wszystko dokładnie przedmuchałem i osuszyłem.
Efekty na fotkach. Całkiem brud nie zszedł ale wygląda to o wiele lepiej. No i klapka od razu swobodniej chodzi;)


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21

Nie demontowałem tego "pół kola" na które wchodzi linka gazu ponieważ bałem się że nie dojdę do ładu z ustawieniem tego tak jak było...

Kolejnym krokiem było usunięcie resztek uszczelek. Usuwałem je nożykiem a na koniec przeleciałem całość delikatnie papierkiem ściernym 400.


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21

Uszczelkę między kolektorem a przepustnicą wykonałem z tektury klejonej klejem impregnującym który stosowałem w modelach kartonowych. Klei bardzo mocno i usztywnia strukturę. Tak wyszła uszczelka:


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21

ma ona ok 1mm grubości

A tutaj silikon do uszczelnienia elementów przepustnicy:


By kubademon16 at 2011-03-21

Wcisnąłem go do strzykawki żeby lepiej sie rozprowadzał.


By kubademon16 at 2011-03-21

Niestety nie mam fotek z klejenia ponieważ domownicy mnie prawie wygonili z mieszkania....silikon śmierdział niemiłosiernie;/

Po klejeniu wygląda to tak:


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21

No i całość złożona "do kupy"


By kubademon16 at 2011-03-21

Silikon wysychał sobie ok 27 godzin;)

No i czas na montaż.
-najpierw zakladamy uszczelkę
- mocujemy węże od płynu na dole przepustnicy:
-następnie zakładamy przepustnicę
-przykręcamy ją z czuciem pamiętając o tym zeby stopniowo dociągać każdą ze śrob tak aby wszystko się dobrze ułożyło.
-przykręcamy odbojnik i zakładamy linkę gazu
-montujemy rurę dolotową
-mocujemy przewody i wtyczkę czujnika

Dwie fotki:


By kubademon16 at 2011-03-21


By kubademon16 at 2011-03-21

Ja przy okazji postanowiłem także wyczyścić dolot i filtr powietrza:


By kubademon16 at 2011-03-21

Nie wiem jak teraz sprawuje się przepustnica, czy jest lepiej czy gorzej ponieważ nie zamontowałem jeszcze dolotu. Nie ustawiałem także obrotów. Jak to zrobię to podzielę sie informacjami;)

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
Proponuje przenieść temat


_________________
#012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
A tak wygląda złożone:) Dolot potraktowałem czernidłem do opon...wygląda prawie jak nowe Very Happy


By kubademon16 at 2011-03-22

Silnik odpaliłem dzisiaj, poczekałem aż sie rozgrzeje i ustawiłem obroty. Ustawiałem je z włączonymi światłami i nawiewem na połowie obrotów.
Auto zrobiło się zdecydowanie żwawsze Very Happy Jedyne co to przy nagłym przy gazowaniu i odpuszczeniu obroty schodzą znacznie niżej i po dosłownie sekundzie wracają na swój pułap. Pewnie przejdzie;)
W miejscu klejenia nic nie cieknie:)

Silnik pracuje równiej, lepiej wkręca się na obroty. POLECAM TEN ZABIEG KAŻDEMU!!!!

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Faktycznie, wygląda jak prosto z fabryki, dobra robota Exclamation Very Happy

Nie dobierałeś się przypadkiem do bimetalu, który odpowiada za ssanie ?


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Nie. Tego nie rozkręcałem. Zalałem to benzyną i to wszystko. Potem dokładnie przedmuchałem.


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Taka moja uwaga! Starajcie się jak najdokładniej odzwierciedlić kształt uszczelki między przepustnica a kolektorem. Pisałem wcześniej o tym że po odpuszczeniu gazu obroty spadają dość mocno w dół po czym się stabilizują. Obstawiam że to wina właśnie źle dociętej uszczelki. Jutro postaram się to dokładniej sprawdzić. Wyciągnę przepustnicę i przytnę trochę uszczelkę...a może zrobię nową...
Zobaczymy. Mam nadzieje że to pomożeWink


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Ja taką uszczelkę kupiłem w ASO za ok. 10zł. Nie jest to majątek a pasować będzie na pewno Smile


_________________


Wyprzedaż części do P8, info na PW
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Może jutro przejadę się do serwisu...mam w sumie do niego 2 km Razz Ale zobaczę czy po poprawce będzie lepiej;)


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
slawolo6 napisał:
Mam problem z blokowaniem się pedału gazu. Podczas jazdy gdy odpuszczę pedał gazu i chce go ponownie wcisnąć przy ruszaniu np. na światłach... to czuję opór i muszę go wtedy lekko puknąć żeby się odblokował. Zaglądając pod maskę i patrząc co jest tego przyczyną zdjąłem gumową rurę z przepustnicy i wyczyściłem niewielkie zanieczyszczenia które się tam utworzyły i troszkę spryskałem olejem w sprayu. Przez kilka godzin było ok, ale potem znowu to samo. Gdy naciskam na dźwignie przepustnicy i ją puszczam troszkę gwałtowniej to potem bardzo dobrze czuć ten opór kiedy znowu chce ją nacisnąć. Domyślam się że problemem może być brud (starletkę kupiłem od dziadka który już nie mógł jeździć ze wzg. na zdrowie i przez ostatnie 4 miesiące stał nieużywany) który osadził się gdzieś na zawiasie tej dźwigni przepustnicy, czyi w tej małej dziurce tam gdzie ten zawias wchodzi w obudowę przepustnicy. Chciałem wyciągnąć tą dźwignię z całym zawiasem, ale okazuje się że to nie taka łatwa sprawa. Może ktoś z Was miał podobny problem albo rozkręcał już tą część i poradzi mi coś w tej kwestii.



_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
demonkuba16 napisał:
Wyciągnij całą przepustnicę i całą dokładnie wyczyśćWink



_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Tak sobie pomyślałem, że w miejscu gdzie powinna być śrubka spełniająca funkcję zderzaka dźwigni przepustnicy to jej tam nie ma. Z drugiej strony jeśli umieszcze tam coś co byłoby zderzakiem tej dźwigni (tak, żeby dźwignia w pozycji pierwotnej opierała się o zderzak) to przepustnica będzie delikatnie odchylona (jakiś 1 mm pewnie)... to nasuwa pytanie czy tak powinno być? czy przepustnica może być delikatnie odchylona? jednocześnie minimalnie, prawie niezauważalnie zwiększą się obroty. Jak myślicie czy to dobry pomysł- to rozwiazałoby problem blokowania się dźwigni (która może jest za daleko cofnięta bo nie ma zderzaka ) i tym samym blokowania się pedału gazu. Jakieś pomysły ?

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Warto spróbować. Inaczej się nie dowiesz;)


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
przepustnica ma byc zamknita calkowicie w polozeniu zerowym.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Zdejmij przepustnicę i jak nie chcesz rozbierać to daj w ten 'zawias' jakiegoś odrdzewiacza, wyczyść szczoteczką w miarę możliwości, nasmaruj i może będzie lepiej. Koszt praktycznie żaden, trochę czasu wystarczy;)

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
I ja też wyczyściłem już jakiś czas temu przepustnicę Smile Z tym, że ja dodatkowo wyjąłem zawór termiczny. Wszystko wyczyszczone rozpuszczalnikiem, szczoteczką do zębów i pałeczkami do uszu (trudno dostępne miejsca Razz)

Wcześniej miałem problem z obrotami jałowymi - ustawiłem je na ciepłym silniku i było ok, ale podczas jazdy miejskiej zdarzało się, że obroty były za małe i trzęsło budą, potem znów się stabilizowały. Problem był też ze ssaniem, którego praktycznie nie było.

Po czyszczeniu zawór działa jak należy, jałowe są stabilne, a i faktycznie - silnik zrobił się nieco żwawszy.

Dziękuję koledze Sajmon za pomoc w pozyskaniu oryginalnej uszczelki pod przepustnicę Smile


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach