Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 9 z 9
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Starletka pobiera olej
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
ad 1 i 2 - wszystko zalezy od miernika, akumulatora i silnika.
Generalnie kompresja powinna wyjsc rowna - ja zawsze jade cylindry 1-4 i 4-1.

ad 3 - jak masz na jednej swiecy olej to tam jest problem ale co poszlo? Generalnie uszczelniacze zaworowe w tych silnikach nie padaja chyba ze byly wymieniane. moze pierscienie zgarniajace sie przyciely ale to tylko przypuszczenia.
Czapka z glowy i bedziesz wszystko wiedzial.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
r00ty, a czy ta trzecia świeca wygląda tak jak moja na zdjęciu stronę wcześniej ?

Pisałem wcześniej o problemach z przerywaniem, okazało się, że po wypięciu lambdy i resecie ECU problem nie występuje, gdy tylko wepnę lambdę z powrotem zaczyna szarpać.

Mnie jeszcze nurtuje to zadymienie (niebieskawy, nie para) przy odpaleniu po dłuższym postoju. Czy to może być wina pierścionków czy ewidentnie coś nie tak na uszczelniaczach ?


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
@mechu
no cóż, chyba nie pozostaje mi nic innego.
info, że uszczelniacze raczej nie mają tendencji do umierania jest już cenne, dzięki Smile

@konrad
Twoja świeca jest czarna jakby od popiołu i sadzy, a moja jakby od smoły Wink nie, to nie to samo, była wyraźnie oleiso-lepka.

jeżeli chodzi o zadymienie po dłuższym postoju - logicznie przyjąłbym, że raczej coś musi spływać do cylindra z góry tak więc uszczelniacze.
ale to tylko domysł, jak pewnie widać po moich pytaniach raczej początkuję we właściwościach 4E-FE i mechanice gwiazdolotów Wink
czy dymi np. przy niezbyt mocnym dodaniu gazu, już na gorącym silniku?

edit:
znajomy ze sporym doświadczeniem motoryzacyjnym, choć akurat nie w toykach, mówi, że to może być pęknięcie uszczelki pod głowicą przez które olej strzyka z kanału olejowego do III cylindra, co o tym sądzicie? Nie wiem jak w tych silnikach są rozłożone te kanały..


_________________
EP91 '97 260kkm
LPG sekwencja z klinikalpg.pl
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
kanal olejowy jest tylko przy pierwszym cylindrze.

powiem krotko - nigdy nie mialem w lapach 4efe bioracego olej ktorego reanimacja nie skonczyla by sie na co najmniej wymianie/rozruszaniu pierscieni.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Panowie i Panie,mam klopot wczoraj na trasie katowice-krakow i krakow katowice moja gwiazda spalila 3l oleju!dzis rano zagladam a na bagncie koncowka oliwy...auto nie kopci,niemawyciekow z silnika,czy jest mozliwe ze olej az tak bardzo wylatuje zaworami?

Odpowiedz z cytatem
Post  
podjedz Smile


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
mechu zycie mi ratujesz...moge podjechac ale musze kupic z litr oleju...wczesniej mialem podobna sytuacje ale mialem zle wkrecony filtr oleju a teraz nie wiem co sie dzieje...gdzie i kiedy mam podjechac? i ile kaski lub wodki zabrac ze soba xd

Odpowiedz z cytatem
Post  
HanysJDM napisał:
czy glowica z corolli 4e-fe pasuje p&p do starlet? jak tak to gdzie i za ile kupie bodosc juz mamdolewania oleju,a uszczelniaczy chyba samych nie warto robic,sorry ze tu i dzieki za odp



_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
grzesp91 napisał:
Witajcie. Moje wozidło to Toyota Starlet 95r. 1.3 12v EP8 (LPG sekwencja). Parę dni temu przed wyjazdem do pracy odpalilem toyotke zeby troche zagrzac. Po chwili poczułem zapach spalonego oleju i zaczęlo się troche kopcic z wydechu na biało. Po przegazowaniu w garazu nie bylo juz nic widac. Zauwazylem obfity wyciek oleju na laczeniu kolektora z rura wydechowa. Co wedlug Was moglo tak nagle nawalic. Uszczelka pod glowica przeciekala juz jakis czas ale po rozebraniu nie bylo widac pekniec i silnik mimo kopcenia w miare rowno pracowal. Dzis odebralem glowice po planowaniu, szczelnosci, docieraniu gniazd i wymianie uszczelniaczy ale gosc powiedzial ze nie bylo tragedii. Teraz mam cylindry zalane nafta i czekam ze 2 3 godziny co bedzie sie dzialo. Jakie są objawy zuzycia badz pekniecia pierscienia olejowego?

PS. Na 2,3 i 4 tloku był czarny nagar ktorego sie juz pozbylem (czy to wina uszczelniaczy)? Tuleje cylindrowe nie wygladaja na zuzyte (brak rantu i przetarc, widac slady po honowaniu)



_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
jak masz czapke zdieta to tloki w gore i wszystko bedziesz wiedzial - to nic nie kosztuje poza chwila roboty i silikonem do miski.


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Drodzy forumowicze i forumwiczki. Stan licznika mojej starletki to ponad 410.000 KM. W tym ok. 250.000 na LPG czy pije olej nie. Żłopie jak przyłoże, czyli 130 i wiecej to i litr na 500 km. N Czy narzekam nie. Bo za te pieniadze nie ma nic lepszego. A olej leje mineralny z Lotosa. Powoli bym musial wymienić i olej ( rok ok. 25.000 km i rozrzad tez bo ma ponad 110.000 km). Ale silik sie poci mocno koł o rozrziadu. Czy brane oleju ma cos wspólnegoz kompresja moe i ma bo kiedys brakowło mi licznikateraz pokaze "już tylko" 180 km/h.


_________________
Dawid Topol
Starlet 98 410.000
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Mam silnik 4efe na wierzchu i przed wrzuceniem robię mu "mały" przegląd. Smile
Brakuje mi jednej informacji
Jaka jest dopuszczalna przerwa na zamkach pierścieni?

Gładzie cylindrów wyglądają całkiem ok.
Równe, wystarczy honowanie i powinno być ok

Natomiast sprawdziłem przerwy na pierścieniach co mnie dziwiło
Wszystkie 4 wybuchowe mają przerwę 0,5 mm co wydaje mi się dosyć dużo ale jest taka sama na całej głębokości cylindra i dla wszystkich cylindrów.

Niestety nie potrafię znaleźć info odnośnie tego silnika jaka powinna być przerwa dla tego silnika...


_________________
Wiele różnych było..
... jest Starletka Smile
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 9 z 9
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach