Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1
[EP91] Obroty rosną po wciśnięciu sprzęgła
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post [EP91] Obroty rosną po wciśnięciu sprzęgła 
Cześć wszsytkim

mam następujący problem: kupiłem ostatnio Starletę EP91, wcześniej miałem EP82. Jak to z 20 letnim autem zaprowadziłem go odrazu do mechanika, na zmianę rozrządu i innych eksploatacyjnych rzeczy. To moje trzecie auto i nie chciałem tutaj oszczędzać, tym bardziej że to wersja 5 drzwiowa, z pełnym wyposażeniem i klimą więc trochę posłuży Smile

To cała lista rzeczy wymienionych:
filtra oleju
filtr powietrza
filtr paliwa
rozrząd
linka hamulca ręcznego lewa
linka hamulca ręcznego prawa
pompa wody
paski klinowe
termostat
olej + plyn
tłumik środkowy - były już dziury przez rdzę
silnik krokowy – wcześniej obroty przy odpaleniu były za niskie a potem ok. Natomiast po wyczyszczeniu przepustnicy mechanik mówił, że ciągle były za wysokie i nie spadały.

Po tym wszystkim przejechałem 100km i obserwowałem/nasłuchiwałem co się dzieje. Kilka rzeczy odrazu mnie zaniepokoiło:

1) w trakcie przyspieszania oprócz silnika słychać taki metaliczny dźwięk jakby wiatraczka? (sprawdzałem i nie jest to nawiew) Może chodzi o łożysko w rozrządzie czy pasku klinowym? Ten dźwięk jest głośniejszy niż silnik i przez to jest wrażenie hałasu w środku + auto brzmi niepoważnie Smile SŁychać tylko przy wciskaniu gazu a po doprowadzeniu do wyższych obrotów i puszczenia nogi z gazu ten dźwięk też występuje ale się wycisza. Wcześniej tego nie było, w starlecie siostry i znajomego też nie ma tego dźwięku. Osłona z kolektora wylotowego została zdjęta bo była pęknięta i wcześniej ona powodowała dziwny dźwięk ale inny niż ten,
2) Dodatkowo słyszę takie szybkie cykanie (cyk cyk cyk) – jak stanąłem po jeździe na rozgrzanym silniku i otworzyłem maskę. Taki sam dźwięk pamiętam z mojej starej Toyoty Starlet ale to bodajże wtryski od LPG taki dźwięk wydawały a tutaj nie mam instalacji gazowej,
3) Za małe obroty po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym, auto trochę się trzęsie. Mechanik mówił, że nie powinno się dotykać tej śrubki przy przepustnicy i silnik krokowy powinien sam wszystko dobrze ustawić, a to kręcenie jest nie po bożemu,
4) W trakcie przyspieszania i zmiany biegów po wciśnięciu sprzęgła obroty odrazu nie spadają tylko na chwilę wzrastają (słychać jakby po wciśnięciu sprzęgła jeszcze silnik dogazował) Wcześniej tak nie było

W sumie najważniejsze jest to rośnięcie obrotów po wciśnięciu sprzęgła – jak w temacie. Ale to cykanie też mnie niepokoi : ( Jeżeli chodzi o te niskie obroty po rozgrzaniu na jałowym to myślicie, że reset ECU poprzez odłączenie akumulatora na jakiś czas może coś da? Dużo rzeczy się zmieniło przez te naprawy i może musi się wszystko ustawić na nowo?


Pozdrawiam!
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
1. ?
2. może wtryski
3. Obroty mają być niskie i ma trząść budą - po załączeniu świateł jest trochę lepiej.
4. To normalne - po zmianie biegu trochę wzrastają - szczególnie w okolichach 2-3 tyś obr.







ps. P9 nie ma silnika krokowego tylko zawór ISC


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Dzięki za szybką odpowiedź.

1) Jeszcze do poniedziałku pojeżdżę nim to może przejdzie, dużo jest tutaj nowych rzeczy i być może się docierają,
2) No właśnie dźwięk jest zupełnie jak przy wtryskach – ale czy to normalne, że wydają taki głośny dźwięk?
3) Tylko opisana przeze mnie sytuacja wydarza się podczas postoju w trakcie jazdy, np. w korku – więc światła są włączone. Czyli rzeczywiście przekręcanie śrubki od przepustnicy, żeby te obroty trochę podbić to zły pomysł?
4) Kurcze przed wymianą tych wszystkich części i w mojej starej ep82 tak nie było, to zupełnie jakbym naciskał gaz po wciśnięciu sprzęgła (ale oczywiście tak nie robię, to tylko moje odczucie). Czytając w internecie o takich przypadkach spotykam się z opiniami, że: raz – to normalne, silnik tak robi, żeby nie szarpało. Oraz drugi biegun – nieszczelność przepustnicy, kolektora wylotowego i inne straszne rzeczy. Jestem zupełnym laikiem co do mechaniki pojazdowej więc proszę potraktujcie mnie w odpowiedziach trochę ulgowo Smile Z takim podwyższaniem się obrotów spotykam się pierwszy raz i wydało mi się to bardzo dziwne.


_________________
Wcześniej EP82, teraz EP91 Very Happy
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
3 - nie podbijesz srubka - chyba ze totalnie rozkalibrujesz krzepusnice - jednym slowem nie dotykaj

4 - nagraj filmik


_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
mechu napisał:
3 - nie podbijesz srubka - chyba ze totalnie rozkalibrujesz krzepusnice - jednym slowem nie dotykaj

A jakie to niesie za sobą konsekwencje ?? Ja osobiście nią kręciłem, żeby latem i zimą wyregulować wolne obroty i nic się złego nie dzieje Confused

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Czy aby rozrząd nie jest przestawiony ? Nastaw jest jeden. Zima/lato musi być tak samo. Kontrolnie pojedź do innego warsztatu. Najlepiej jedno-dwu osobowego i niech się wypowie. Obciążenie silnika skrzynią na luzie nie powinno powodować zmiany "wolnych".


_________________
Niewiedza nie oznacza głupoty, tak, jak ciemność nie oznacza ślepoty.
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach