Autor |
Wiadomość |
demonkuba16
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 1911
Skąd: Piła
|
Szalejąca temperatura
Czytam, szukam i nie znajduje. Problem jest następnujący. W trakcie postoju wskaźnik temp idealnie trzyma pion. Włączam grzanie na max i wskazówka nawet nie drgnie. Wentylator ładnie załącza i chłodzi. Obroty spadaja i trzymaja się na ładnym poziomie (przy włączonych światłach). W czasie jazdy temp spada do około 1/3, ogrzewanie działa super, w czasie dojeżdżania np do świateł wyraźnie obroty sa wyższe. Termostat wymieniałem, uszczelka pod głowicą była robiona ale problem był tez przed remontem. Szukam problemu wiekszego spalania i tak chce wykluczać po kolei wszystko co "dziwne".
Padła diagnoza na pompe wody ale wtedy temp raczej by rosła w trakcie jazdy. Zastanawiam sie czy nie wymienić termostatu i nie wstawic takiego który nie będzie miał tej dziurki. Jakiej firmy termostaty polecacie? Układ jest odpowietrzony na 100%.
Ratujcie bo u mnie ludzie ręce nad tym rozkładają.
_________________ Pozdrawiam!
Kuba
|
Sro Kwi 23, 2014 15:45 |
|
|
Reklama
|
|
Sro Kwi 23, 2014 15:45 |
|
|
mechu
samozwańczy prezes
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 4280
Skąd: Katowice
|
cos nie tak z termostatem - dziurka musi byc i to wlasciwie ulozona.
_________________ !! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!
!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
|
Sro Kwi 23, 2014 21:17 |
|
|
demonkuba16
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 1911
Skąd: Piła
|
Jak teraz patrze na tą dziurkę na zdjęciach z wymiany termostatu to nie ułożyłem jej idealnie na górze.
Dzisiaj wykonałem tez test z kartonem na chłodnicy i w czasie jazdy idealnie trzymał temperature. Czytałem że termostaty vernet są szczególnie lipne i trafić na dobry to sukces. Jutro zamawiam wahlera. Wymienie i zobacze czy bedzie lepiej.
Ps...czy to może byc przyczyna wysokiego spalania?
_________________ Pozdrawiam!
Kuba
|
Sro Kwi 23, 2014 21:25 |
|
|
mechu
samozwańczy prezes
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 4280
Skąd: Katowice
|
|
Sro Kwi 23, 2014 22:04 |
|
|
demonkuba16
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 1911
Skąd: Piła
|
Wymieniam jutro termostat! Oby to było to
_________________ Pozdrawiam!
Kuba
|
Sro Kwi 23, 2014 22:09 |
|
|
demonkuba16
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 1911
Skąd: Piła
|
Wyjąłem termostat, wygląda na sprawny, otwiera chwile przed zawrzeniem wody. Ciekawi mnie jednak to czy ułożenie go tym otworem (chyba odpowietrzającym) w dół mogło spowodować taką jego dziwna prace... Czekam na nowy termostat, wkładam poprawnie, zaleje i testy
_________________ Pozdrawiam!
Kuba
|
Czw Kwi 24, 2014 13:24 |
|
|
mechu
samozwańczy prezes
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 4280
Skąd: Katowice
|
Z tego co kojarze to jak go zle ustawisz to sie nie odpowietrza i przegrzewa
_________________ !! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!
!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
|
Czw Kwi 24, 2014 14:02 |
|
|
demonkuba16
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 1911
Skąd: Piła
|
Wymieniłem termostat na gates'a. Różni się wyglądem, ma troche krótszy korpus ale ogólnie długość taka sama. Włozyłem, zalałem, nagrzała się i trzymała temp w trakcie postoju. Teraz czekam az sie wychłodzi i rusze w trase zobaczyć czy się poprawiło czy nie....
....jak nie to montuje rolete na chłodnice!
_________________ Pozdrawiam!
Kuba
|
Czw Kwi 24, 2014 14:53 |
|
|
demonkuba16
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 1911
Skąd: Piła
|
A więc po zrobieniu 50km temp dochodzi PRAWIE do pionu i tak się trzyma, na postoju dochodzi całkiem do pionu i tak sie trzyma. W trakcie jazdy odchyla się o max 1-2mm....różnica jest ogromna!
Teraz testy spalania
_________________ Pozdrawiam!
Kuba
|
Czw Kwi 24, 2014 19:31 |
|
|
konrad
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 754
Skąd: Starachowice / Kielce
|
Zarzuć zdjęciem
_________________ EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad
|
Pią Kwi 25, 2014 15:19 |
|
|
demonkuba16
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 1911
Skąd: Piła
|
Jakie wymagania Jutro cykne fotke ;P
_________________ Pozdrawiam!
Kuba
|
Pią Kwi 25, 2014 16:59 |
|
|
Telec
Młody Gwiazdek
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 82
Skąd: Poznań
|
Myślę, że to będzie to, ponieważ miałem podobną sytuację w P8, ujeżdżanej przez babę, po tym, jak wymieniłem chłodnicę i dla pewności termostat (właśnie Vernet). Auto zaczęło palić dychę i więcej po mieście. Nawet wymieniłem jej czujnik sterujący i nic. Jak już nie miałem pomysłu, to zauważyłem, że zegar nie dobija do połowy zakresu. Pomimo zastawki, jakby czujnik zegara nawalił. Wskazówka osiągała zaledwie jakieś 2/5 zakresu "normal". Dziwnym zbiegiem okoliczności stary (ori) jeszcze leżał w kiblu ze złomem. Założyłem go na próbę i tak zostało. Wróciło do normy.
_________________ Niewiedza nie oznacza głupoty, tak, jak ciemność nie oznacza ślepoty.
|
Sob Kwi 26, 2014 11:35 |
|
|
demonkuba16
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 1911
Skąd: Piła
|
Tak to teraz wygląda. Wystarczy 10 minut jazdy i wskazówka idzie do tej pozycji. Teraz trwają testy spalania:P Póki co wygląda że jest lepiej ale ciiiiii...bo zapesze.
_________________ Pozdrawiam!
Kuba
|
Nie Kwi 27, 2014 16:01 |
|
|
konrad
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 754
Skąd: Starachowice / Kielce
|
Dzięki, wygląda dobrze U mnie za czasów 2ee wskazówka leżała niżej i z tego co pamiętam wymiana termostatu (tama) nie zmieniła diametralnie sytuacji. Myślałem, że ten typ tak ma, widocznie nie
_________________ EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad
|
Nie Kwi 27, 2014 19:23 |
|
|
demonkuba16
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 1911
Skąd: Piła
|
Ja teraz zastanawiam się czy nie spróbowac jeszcze z termostatem wahler. Aktualnie mam gates'a i róznica między nim a vernetem jest jak widać znaczna. Wahler podobno jeszcze lepszy. Może jak bedę się nudził to to sprawdze
U mnie na vernecie wskazówka była jakieś 4-5mm niżej niż teraz i było to czuć po obrotach. Teraz jest o wiele lepiej.
....zabieram się za zawieszenie
_________________ Pozdrawiam!
Kuba
|
Nie Kwi 27, 2014 19:35 |
|
|
Reklama
|
|
Nie Kwi 27, 2014 19:35 |
|
|
|