Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Ciężar kół a przyczepność
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
szmergiel jedziesz tak samo szybko przeciez przez to ze masz ciezsze kola o polowe nie bedziesz jechal 30 gdzie wczesniej jechales 60
i kolo ciezsze nawet jak samochod sie nie porusza to ma wieksza energie potencjalna niz to lzejsze...

Marek pisze ze po zmianie na ciezsze bardziej czuje dziury...
moze to dlatego ze ciezsze kolo ma wieksza energie wiec zgodnie z 3 prawem newtona dziura dziala z wieksza energia na sam samochod przez co bardziej go podbija...

czyli reasumujac wychodzi na to ze chyba lepiej miec lzejsze kola Wink
czy sie myle? Razz


_________________
pozdrawiam Łukasz Smile
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
Deviljin napisał:
Marek pisze ze po zmianie na ciezsze bardziej czuje dziury...


Czytaj dokładniej. Poza tym to od początku wiadomo że lepiej mieć lżejsze koła.


_________________
Pozdrawiam, Marek Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Z doświadczeń wynika, że cięższe koło gorsze, też to zauważyłem przy zmianie z letnich 14' na zimówki 13', komfort znacząco się poprawił, może też przez wysokość opony, nie wiem.
A jeśli chodzi o teorię, to szmergiel, masz rację jeśli chodzi o wzory, z tym, że akurat do wyboistego asfaltu i koła nie można odnieść tej zasady dynamiki, bo asfalt można przyjąć, że masę ma nieskończoną i nie pochłania części energii, więc całość idzie w koło i to cięższe koło będzie miało taką samą prędkość odbicia jak lżejsze, a więc będzie miało większą energię, pomijam tutaj ile pochłonie opona Wink
Masę kół mnoży się podobno razy cztery, wynika to ze wzoru na bezwładność, i odnosi się to do rozpędzania, chyba, jak się mylę to poprawcie Wink


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
che che - piekne teorie Wink

sprawa jest prosta - lekkie = dobrze.
Zarowno i przy przyspieszaniu jak i hamowaniu czy jezdzie po zakretach.

Podoba mi sie haslo ze na ciezszych kolach auto lepiej hamuje - zabetonuj opony i pogadamy Wink


_________________
!! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
mechu napisał:
Podoba mi sie haslo ze na ciezszych kolach auto lepiej hamuje - zabetonuj opony i pogadamy Wink


Very Happy też mi się to spodobało Wink


_________________
Pozdrawiam, Marek Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Kolega broda ma racje - błąd popełniłem w twierdzeniu że zgodnie z 3 zasada jak samochód naciska na dziurę, tak dziura na auto. A to koło naciska. I asfalt ma taką masę ze faktycznie wszystko odbije. Wiec wpadające w dziurę ciężkie koło ma większa energię z racji masy, i ta cała energia jest odbita i trafia w zawias. Czyli te siły i energie nie są takie same dla ciężkiego i lekkiego koła Smile

Zróbmy dział "Pogromcy mitów" Smile


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Fizycy muszą pamiętać jeszcze o efekcie żyroskopowym. Im cięższe koło i im szybciej wiruje, tym mniej energii trafi w zawias Wink

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Czyli trzeba po polskich drogach jeździć jak najszybciej, zawieszenie nie będzie się zużywało Very Happy Very Happy


_________________
Pozdrawiam, Marek Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Trochę w tym prawdy, jadać szybko wiele dziur przeskoczysz Smile


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
mechu napisał:

Podoba mi sie haslo ze na ciezszych kolach auto lepiej hamuje - zabetonuj opony i pogadamy Wink


oj tam oj tam Razz
chodzi mi o to ze jesli ma wieksza mase to oddzaluje na nie wieksza grawitacja czyli bardziej przyciska kolo do drogi Razz przez co mamy wieksze tarcie Wink
wieksze tarcie to szybsze hamowanie Razz

trzeba bedzie zainstalowac skrzydla i przelecimy nad kazda dziura Wink


_________________
pozdrawiam Łukasz Smile
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Zapominasz o tym że jest większa masa do wyhamowania Smile


_________________
Pozdrawiam, Marek Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
pyciak napisał:
Zapominasz o tym że jest większa masa do wyhamowania Smile


niby tak Razz

czyli wychodzi na to ze lzejsze lepsze?

a tak na marginesie
mechu poza tym zabetonowane kola beda gorzej hamowaly bo sie nie odksztalca Razz powierzchnia styku opony do drogi bedzie mniejsza Wink


_________________
pozdrawiam Łukasz Smile
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Brodda13 napisał:
Z doświadczeń wynika, że cięższe koło gorsze, też to zauważyłem przy zmianie z letnich 14' na zimówki 13', komfort znacząco się poprawił, może też przez wysokość opony, nie wiem....
Jaką masz różnicę wagi mięszy 13', a 14" ? Rozumiem, że 14" cięższe ?


_________________
Poznawacz Starletek, miłośnik Scorpiaków Smile
Na stanie EP91 '97 5D i inne.
Była EP91 5D '98 golas z obrotkiem Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
A co sądzicie o pompowaniem opon azotem. Podobno przynosi to fajne efekty szczególnie przy jeżdżeniu driftingiem. Na mojej "wulkanizatorni" świadczą taką usługę. Oprócz przechowalni opon , w ramach usługi przy każdej obecności sprawdzają cały samochód pod względem bezpieczeństwa.



Ostatnio zmieniony przez limasol dnia Pon Wrz 30, 2013 00:25, w całości zmieniany 1 raz
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
A co powiesz na pompowanie opon mieszaniną 80% azotu i 20% tlenu ? Twisted Evil


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 3
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach