Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1
Renowacja zacisków hamulcowych- fotorelacja
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post Renowacja zacisków hamulcowych- fotorelacja 
Jako że temat ten już przerobiłem to napiszę mały poradnik co i jak żeby "wiedza" ta nie tkwiła tylko w moim temacie Laughing

Zaczynamy:)
1. Pierwsze co należy zrobić to oczywiście zdjąć koło...bez tego dalsza praca nie ma sensu Laughing Very Happy Kiedy już zdejmiemy koło zobaczymy nasze zaciski. Trzymają się one na dwóch śrubach. Do zacisku przykręcony jest oczywiście przewód hamulcowy.
2. Razem mamy 3 śruby ktore musimy odkręcić. Jako że element ten rzadko jest ruszany to warto te śruby potraktować jakimś odrdzewiaczem w stylu WD40.
3. Podczas gdy odrdzewiacz zaczyna pracować my zaciskamy przewód hamulcowy. Do tego celu użyć możemy ścisku stolarskiego. Nie każdy przecież ma fachowe zaciskacze. Nie należy przewodu ściskać zbyt mocno!
4. Kiedy już przewód będzie zaciśnięty zabieramy się za jego odkręcenie. Z tego co pamiętam jest to klucz nr 13. Nie powinno być dużego oporu. U mnie poszło to dość sprawnie.
5. Teraz przystępujemy do odkręcenia zacisku. O ile mnie pamięć nie myli jest to klucz nr 12 i trzeba tam użyć sporo siły. Uwaga na gumki!!!
6. Po odkręceniu śrub zacisk zaczyna być luźny. Zdejmujemy go razem z klockami. Jeśli idzie to ciężko to należy śrubokrętem wcisnąć tłoczek. Na górze zacisku jest taki podłużny otwór. Aczkolwiek raczej nikt nie będzie miał z tym większych problemów.
7. Po zdjęciu zacisku wyciągamy z niego ostrożnie klocki uważając na blaszki. Po wyjęciu klocków wyciągamy też blaszki- nie wolno ich pogubić!!! Dwie blaszki są na zwrotnicy! Lepiej je zdjąć żeby nam przypadkiem nie spadły gdzieś.
8. Zaciski razem z klockami układamy w kompletach tak żeby nic nie pomylić potem:


By kubademon16 at 2011-08-04

9. Zabieramy się za rozbieranie zacisków. Ogólnie wszelkie gumki i uszczelki powinny być wymienione ale jako że ja je zmieniałem jakiś czas temu a przez ten czas auto raczej nie jeździło także ja je użyje ponownie. Jeśli jest konieczność ich wymiany to nie ma co się szczypać. Kombinerki i wyrywamy je z gniazd. Prowadnica powinna wyjść bez oporu. Jeśli stawia opór to wybijamy ją jakąś śrubą tak żeby nie rozklepać końcówki!!!
10. Tłoczek wyjmujemy poprzez wprowadzenie do komory sprężonego powietrza. robimy to ostrożnie i najlepiej przytrzymać sobie zacisk nogą...bo tłoczek potrafi nieźle wystrzelić. Po wyjęciu tłoczka zdejmujemy z niego gumkę. Uszczelkę znajdziemy także w komorze! Jest ona w zestawie naprawczym także jeśli wymieniamy resztę gumek to ją też możemy traktować bezlitośnie. Na koniec odkręcamy odpowietrznik. Klucz nr 8.
11. Po tej operacji otrzymujemy goły zacisk (ten po prawej już po wstępnym czyszczeniu):


By kubademon16 at 2011-08-05

12. Tak przygotowany zacisk możemy potraktować ciężkim sprzętem. Ja do czyszczenia stosowałem szczotkę drucianą montowana na szlifierkę kontową. Spisała się super ale nie wszędzie da się nią dojść. Po usunięciu tego co się da zakamarki traktujemy śrubokrętem lub innym "skrobakiem". Czyścimy ile się da.
13. Po usunięciu możliwie jak największej ilości rdzy zacisk traktujemy ponownie odrdzewiaczem np WD40. Co prawda rdzy on nie usuwa w 100% ale sprawia że lekkie pozostałości stają się luźne i są łatwiejsze do usunięcia. Po spsikaniu zacisku czekamy kilka chwil po czym ponownie traktujemy go szczotkami i innymi. Na koniec całość dokładnie myjemy rozpuszczalnikiem a na koniec dokładnie wycieramy szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem. Zacisk nie może być nigdzie tłusty.
14. Komorę tłoczka traktujemy tylko i wyłącznie szmatką! Nie czyścimy jej niczym co może zniszczyć powierzchnię ścianki.
15. Po odtłuszczeniu zacisków przystępujemy do zaklejania otworów komory tłoczka, odpowietrznika oraz wlotu płynu hamulcowego.


By kubademon16 at 2011-08-05


By kubademon16 at 2011-08-05


By kubademon16 at 2011-08-05

16. Zaciski zawieszamy na drutach. Do malowania należy stosować farbę przeznaczoną do malowania elementów narażonych na działanie wysokich temperatur. Puszka farby jak na zdjęciu powyżej kosztuje ok 15zł i spokojnie wystarcza na pomalowanie dwóch zacisków kilkoma warstwami.
17. Malowanie wykonujemy poprzez nałożenie kilku cieńszych warstw.

18. Efekt końcowy:


By kubademon16 at 2011-08-05

Myślę że to nic trudnego a na pewno wpływa w jakims stopniu na estetykę auta Smile

Niedługo zaktualizuje temat o zdjęcia i opisy ze składania zacisków i ich montażu Smile
Moderatora proszę o przeniesienie tematu do działy DIY.


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
KONTYNUACJA!!!

19. Do składanie zacisków używałem dwóch smarów:


By kubademon16 at 2011-08-16

Smar w zielonej puszce służył do wciśnięta tłoczka, natomiast ten mniejszy to smar miedziany do "prowadnic" (wypadło mi z głowy)

20. W komorę tłoczka wkładamy uszczelkę i wsikujemy sporo smaru. Tłoczek powinien wejść bez problemu ale można pomoc sobie ściskiem stolarskim Wink

21. Po włożeniu tłoczka zakładamy uszczelkę łączącą tłoczek z zaciskiem. Pod uszczelkę dajemy trochę smaru miedzianego. Pamiętamy o założeniu sprężyny!!! Wchodzi ona na swoje miejsc bez problemu, można pomóc sobie płaskim śrubokrętem ale UWAGA żeby nie uszkodzić uszczelki!


By kubademon16 at 2011-08-16


22. "prowadnice" należy dokładnie wyczyścić! Są jednym z ważniejszych elementów hamulca.


By kubademon16 at 2011-08-16

23. Mocujemy gumki od prowadnic i wprowadzamy w nie trochę smaru miedzianego po czym wciskamy "prowadnice". Zwrócić trzeba uwagę żeby prowadnice chodziły bez oporów. Jeśli już je zamontujemy to w gumki dajemy jeszcze smaru- tak od serca Very Happy


By kubademon16 at 2011-08-16


By kubademon16 at 2011-08-16


By kubademon16 at 2011-08-16

24. Poskładane i gotowe do montażu zaciski:


By kubademon16 at 2011-08-16

SKŁADANIE:
Jest banalnie proste ale należy to robić w pewnej kolejności. Pokaże po kolei fotki bez opisu bo nie ma co Wink


By kubademon16 at 2011-08-16


By kubademon16 at 2011-08-16


By kubademon16 at 2011-08-16


By kubademon16 at 2011-08-16


By kubademon16 at 2011-08-16


By kubademon16 at 2011-08-16


By kubademon16 at 2011-08-16


By kubademon16 at 2011-08-16


By kubademon16 at 2011-08-16


EFEKT FINALNY:


By kubademon16 at 2011-08-16

KONIEC!!! Very Happy


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
-5 za brak czerwonego Very Happy
co jest rowne +5s do 100 Razz


_________________
pozdrawiam Łukasz Smile
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
+100000000000000 do bezpieczeństwa! Very Happy


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
co ty gadasz!
jest udowodnione naukowo ze pomalowane na czerowno zaciski o wiele lepiej reaguja Wink


_________________
pozdrawiam Łukasz Smile
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
E tam. Ale takie są ładniejsze Very Happy Dziś musze je odpowietrzyć.


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Kuba dzięki za obszerną fotorelację i opis. Dodam dla ciekawskich:
- blaszane osłony tarcz hamulcowych dostępne są właściwie tylko w ASO, koszt jednej sztuki 70-80 zł
- reperaturki/zestawy naprawcze zacisków do P8 są trudnodostępne, we WRO też wszyscy kierują mnie do ASO, cena j/w. Znalazłem jednak opcję zastępczą - zaciski do P8 były chyba zaprojektowane i robione przez AISIN. W tym samym czasie montowano bardzo podobne zaciski do Suzuki Samurai z lat 89-91 z silnikami benzynowymi 1,3, średnica tłoczka 51mm. Za około 2 tyg. po powrocie z urlopu kupię jeden zestaw i sprawdzę czy wszystko będzie ok, koszt dużo niższy - po 30 zł za komplet na koło. Dam znać czy to robi, czy z dupy.



_________________
EP81 1,3 12V 2E-E XLi 1991
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Nazwa Skype
Odpowiedz z cytatem
Post  
Ja płaciłem tez coś koło 30zł na jedno koło. Firmy nie znam.


_________________
Pozdrawiam!Smile
Kuba

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
a jaki zestaw do p9? chyba jest co innego. i jaka cena? tez bym przed zima odswiezyl te hamulce


_________________
| Pozdrawiam
Kamil |

/// Toyota Starlet 1,3 ,91rok EP8 - sprzedana koledze/zgon po zerwaniu paska rozrzadu
/// Toyota Starlet 1,3 ,97rok P9
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
FilipSosna napisał:
... średnica tłoczka 51mm...


Jesteś pewien że taka średnica? Ja kupiłem zestaw naprawczy na taką właśnie średnicę i mechanik mówił że nie pasuje.


_________________


Wyprzedaż części do P8, info na PW
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Sajmon napisał:
FilipSosna napisał:
... średnica tłoczka 51mm...


Jesteś pewien że taka średnica? Ja kupiłem zestaw naprawczy na taką właśnie średnicę i mechanik mówił że nie pasuje.


KOREKTA.
Średnice zmierzone suwmiarką, P8 EP81 1991 2EE, przód z '92:
Tłok - śr. ZEW 48 mm; śr. WEW 37,5 mm
Prowadnice/tuleje - śr. ZEW 15,5 mm; śr. WEW 8 mm


_________________
EP81 1,3 12V 2E-E XLi 1991
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Nazwa Skype
Odpowiedz z cytatem
Post  
Jeżeli szukacie samych gumek prowadnic do P8 to pasują od KP6 i w IC zestaw naprawczy kosztuje 10zł bez zniżek Wink
Nie sprawdzałem w praktyce, ale wg toyodiy są takie same, na zdjęciu z IC też są identyczne.

EDIT:
Tłoczek ma tą samą średnicę więc może uszczelniacz i pierścień też podejdzie Wink


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
FALCONcom napisał:
Witam.

Jezeli powtarzam temat to sorki ale nic nie znalazlem na forum.
Problem polega na tym, ze chce zregenerowac hamulce przod (strasznie zaczely piszczec z prawej strony).
A wiec allegro itp serwisy i ku mojemu zdziwieniu wszedzie oferowane sa zestawy o roznych wymiarach tloczka: 48mm i 51mm.
Google poszlo w ruch i zglupialem.
Na forum w temacie http://starletclub.phorum.pl/viewtopic.php?t=1233 FilipSosna pisze ze z jego pomiarow suwmiarka wynika ze EP81 z 1991 r na tloczek 48mm a w sklepach oferuja jeszcze 51mm.

I jaki tu zamowic??
Moja gwiazda to EP82 z 1994r Open Air, silnik 1.3 2E-E, wersja 1.3XLi.

Sorry jeszcze raz jezeli powtarzam temat.

Z gory dzieki.


Brodda13 napisał:
Jak nie zmierzysz to nie będziesz miał pewności. W intercars ten zestaw na tłoczek 51mm opisany był swego czasu że pasuje do cariny, nie do gwiazdki.



_________________
!! CB Radio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach