Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 9
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
EP91 4E-FTE Wwa
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post EP91 4E-FTE Wwa 
To tak... ten teges, od czego by tu zacząć Wink
Półtora roku się zbierałem żeby wrzucić coś na temat swojego wozidełka, ale wreszcie doszedłem do wniosku, że należy się to wszystkim zagorzałym wielbicielom gwiazdek. Więc idąc od początku coś tam poopowiadam...
Starlet EP91 1998 (1 rej. 1999) ciągnięta w 2006 roku z rynku... francuskiego - jeździł nią sobie do kościoła i na zakupy emerytowany księgowy, więc przebieg był symboliczny a stan techniczny idealny. Kupiona troszkę poobijana (błotniki tył + tylna klapa), ale ponieważ znam realia francuskiej fantazji w jeździe po mieście, a szczególnie parkowania nie byłem zaskoczony ani zniechęcony. Liczyło się 70k przebiegu, zadbanie, serwisowanie i.... że starlet Very Happy.
Ponieważ moja miłość do gwiazdki była już na samym początku, jeszcze przed zakupem, beznadziejna i platoniczna (po zakupie dalej jest beznadziejna, ale już zdecydowanie bardziej... organoleptyczna Wink ) wiedziałem, że będę chciał coś w niej poprawić. Zresztą mam tą przypadłość, że całe życie coś poprawiam... Shocked . W tym przypadku ani ze mnie mechanik, ani zaplecza za specjalnie nie mam, ale jak wiadomo... Polak potrafi. Więc działy się różne "cuda na gwoździu", o których dalej pewnie coś wspomnę.
Jak większość miłośników starletek wiem mniej więcej co w trawie piszczy i w 2008 ściągnąłem sobie 4E-FTE. Z... Malezji Very Happy. Od Chin Lee Kuna, jeżeli komuś coś mówi to nazwisko, jeżeli nie - polecam rzucić okiem na stronkę http://www.clkautoparts.com/. Katarynka miała przejechane ok. 30k klocków a w dodatku została cała rozebrana, wyczyszczona, sprawdzona, "powymieniana" i złożona z powrotem do przysłowiowej kupy - więc silnik (ze skrzynią) dostałem praktycznie w fabrycznym stanie. Co ciekawe, silnik jest pierwszą generacją 4E-FTE, czyli pochodzi ze starlet GT. Do dziś nie wiem jakie tam drobne niuanse "wewnątrzbebeszne" je dzielą, ale niech będzie - tak dali tak wziąłem... Z silnikiem dostałem "funkiel nówkę sztukę" nieśmiganą wiązkę wpiętą do puszki bezpieczników, którą nawiasem mówiąc musiałem dosłać do Malezji, bo liczyłem na plug&play. O cenę kuriera nie pytajcie Razz
Jak ktoś jest ciekawy to mam archiwum ok. 250 fotek, które były mi przesyłane na bieżąco z postępów pracy + filmiki z odpalania.
Po kilku miesiącach oczekiwania silniczek przypłynął. Dynamika projektu niestety nie była zadowalająca - ja ciągle w robocie (skądś trzeba mieć przecież kasę na "przyjemności"...), autko ciągle jeździło, silnik sobie stał i czekał na lepsze czasy, a co gorsza nie było nikogo chętnego, kto by "z sercem" nie wymagającym za mocnego "ozłocenia" chciał podjąć się tematu przekładki. W rezultacie "znajomy znajomego" z ASO Toyoty (żeby było ciekawiej "elektryk" o czym później) zamienił z kumplem miejscami silniki, ale na mechanicznej stronie niestety się skończyło. Ponieważ rozbijałem się w tym czasie służbowym samochodem (żeby było śmieszniej yarkiem II) starletka stała i smutnymi reflektorami patrzyła aż ktoś się zlituje i tchnie w nią życie.
Problemem okazała się niestety wiązka, która miała być plug&play. Niestety nie wiedziałem, że "elektryk" uparł się na odpalanie silnika na starej wiązce Shocked , więc roboty było 2 razy więcej niż być powinno, bo były wprowadzone "autorskie" modyfikacje. Samochodzik zmienił warsztat, ale niestety nic z tej zmiany nie wyszło...
Zmotywowany zmieniającymi się okolicznościami zawodowymi stwierdziłem, że nie mogę być przecież głupszy od przeciętnego żółtka... Very Happy Napstrykałem fotek silnika, ściągnąłem z netu co tylko było do ściągnięcia, położyłem obie wiązki na środku dużego pokoju i uzbrojony w mały płaski śrubokręt, nożyk tapicerski oraz kilka rolek taśmy izolacyjnej zacząłem toczyć nierówny bój... Walka pozycyjna trwała popracowymi popołudniami 2 tygodnie, ale... po wstępnej przymiarce okazało się, że wymagane są tylko 2 poprawki (temperatura wody i... wentylator chłodnicy). Podbudowany wstępnym sukcesem (szczególnie w ogarnięciu owiązkowania osprzętu EP91 na ECU z GT), którego nie spodziewałem się po człowieku z humanistycznym wykształceniem stwierdziłem, że teraz albo nigdy. Nie będę już zanudzał historiami, co w międzyczasie trzeba było delikatnie poprawiać... przejdziemy do tego, na co czekacie... Very Happy

Prezentuje się bardzo skromnie.... nie lubię rzucać się w oczy.


Kierunki wymienione na białe, felgi ronala 15", gumki bridgestone 195/50

Pod maską... oczywiście 4E-FTE, ale chwilowo jeszcze towarzyszy mu poważny bajzel Wink

Czeka mnie jeszcze dużo pracy, m.in. wymiana nieszczęsnej puszki bezpieczników, która jak się okazuje trafiła mi się jakaś mocno nietypowa (jest nieco dłuższa i pochodzi chyba z wersji z automatycznym włączaniem świateł). Rozpórka była kupowana pod atmosferę, więc wybaczcie "rzeźbę" - w wolnej chwili wezmę w dłoń mig'a i sklecę coś rozsądnego. Filtr powietrza i wszystko do czego chcecie się przyczepić mam na 99% na uwadze Embarassed
Katarynka "wyziewa" przez 2,5" - trochę chałupniczej roboty, ale póki co nie mam na porządny wydech...
Silnik jest zawieszony na poliuretanach - jak się porządnie nie trzyma kierownicy to na wolnych obrotach (poniżej 1k) sprawia wrażenie jakby chciała uciec z samochodu Wink

Środek biedny, bo i wersja wyposażenia bez szału, ale bez poduch jakoś żyję, a i widzę ważniejsze wydatki niż zabawa z rzeczami, które oglądam co najwyżej do momentu odpalenia silnika (nie patrzymy na dywaniki, na dniach będą nowe to i starych nie chciało mi się prać) Very Happy


Fotele z celici (nie, nie pytajcie ile z nimi rzeźbiłem i czemu i tak muszę je poprawić bo przody są za nisko Evil or Very Mad ), zegary z paseo, jakieś tam pierdółki typu wymienione mieszki na skórzane, część plastików podklejana milimetrowym filcem - zresztą jak wspomniałem cały czas coś się dzieje...

Jako "dodatek" wspomnę, że całą podłogę wykleiłem poroso, czyli matą wygłuszającą "jak fabryka dała" (a raczej poskąpiła) - zresztą nie ja jeden temat przerabiałem...

Tutaj w połowie drogi... Mam niecny plan zdjęcia deski rozdzielczej i wytłumienia co się tylko da - tymczasem na wyposażeniu standardowym planuję powiesić na lusterku wstecznym zatyczki do uszu... dla pasażerów, ja taką "muzykę" lubię Very Happy

Co będzie się działo dalej? Na pewno sprawy bieżące, bo jak łatwo policzyć za chwilę prokurator nie będzie mógł się przyczepić, że gwiazdkę molestuję Wink, więc wymaga ona odpowiednio czułej opieki.
Z bieżących spraw na pewno na pierwszy ogień pójdzie tylne zawieszenie - wymiana górnych mocowań amortyzatorów + rozpórka między kielichami.
Przy okazji muszę zajrzeć na turbinkę i wydech - czuję, że mam spore opory na wydechu i niemałego laga. W codzienny warunkach nie idzie ruszyć bez dodania gazu, więc pewnie zafunduję wiatraczkowi porting i pogłówkuję nad downpipe'm.
Po drodze kontrola stanu maglownicy - kiera jest delikatnie (ale widocznie) krzywo, choć zbieżność jest jak najbardziej ok.
Dalej coś, o czym od dawna myślę i co jest powodem braku wycinania maski - FMIC. Na chwilę obecną intercooler po prostu nie spełnia żadnej roli, ale wspominałem już chyba, że nie lubię rzucać się w oczy... Rolling Eyes ?
Zakupiony jest już dodatkowy zegarek (boost), doszedłem do wniosku, że przyda się jeszcze EGT i wtedy będzie można je razem jakoś skromnie wkomponować w środek.
Potem pomyślimy jak sprawić żeby przyspieszała jeszcze szybciej Evil or Very Mad . Przyznam, że nie udało mi się jej zmierzyć ani na hamowni ani ze startu - chyba jedyny raz kiedy była taka okazja była obciążona mną i pokaźnym pasażerem (razem ponad 200kg) i do setki poczłapała w 8,9s.

Podsumowując... Pomysłów i chęci dużo, gorzej z czasem i kasą. Jak jest jedno to nie ma drugiego... Sad

Pytajcie, komentujcie, zgłaszajcie uwagi i pomysły - może w mojej bezgranicznej miłości jest coś czego nie zauważyłem lub na co nie wpadłem... Very Happy ?



Ostatnio zmieniony przez jumpjet dnia Pią Wrz 13, 2013 11:46, w całości zmieniany 2 razy
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
eee no ładniusia jest !!!!!!!! kawał dobrej roboty (wiem co to znaczy przerabiac wiązke ) Smile pozdro

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Sleeper! Smile
Jeżeli chodzi o FMIC to osobiście rozważam seryjny z EVO, podobno są rewelacyjne, a koszty za używkę nieduże.


_________________
http://toyota-starlet.pl/
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Nazwa Skype
Odpowiedz z cytatem
Post  
Poprawilem fotki - musisz wklejac url grafiki a nie lik do strony.

do rzeczy:

Masz chlodnice standardowa (krotka) wiec spokojnie mozesz robic moda jak chlopaki z ir.
z prawej robisz lapak powietrza zarowno do dolotu jak i do IC jesli chcesz go zostawic - tam jest kupe miejsca i najzimniejsze powietrze.
Jak chcesz FMIC to spokojnie wsadzisz pod rejestracje a rejestracje mozna podniesc o 2-3 cm do gory (sam tak mam)

jumpjet napisał:
Z bieżących spraw na pewno na pierwszy ogień pójdzie tylne zawieszenie - wymiana górnych mocowań amortyzatorów + rozpórka między kielichami.


Jesli rozporka kielich kielich to sobie daruj - tam nie ma naprezen - jak juz to usztywnij tyl i wsadz krzyz choc wg mnie tylek starlety jest tak sztywny ze nie ma co poprawiac.


_________________
!! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
Już widzę te miny zaskoczonych kierowców, których objeżdża na pozór zwyczajnie wyglądająca starleta Very Happy Zwyczajnie, ale bardzo ładnie ! Świetna sprawa, bardzo fajnie zrobiona Smile

A zawieszenie oprócz rozpórki i hamulce seria ?


_________________
EP81 91' 4EFE <--- klik !
Pozdrawiam, Konrad Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Właśnie, hamulce i zawias masz z glanzy czy od EP91?
Swoją drogą nie taka biedna wersja bo masz zegarek Very Happy


_________________
Starletka 1,3 16v 98r


Uploaded with ImageShack.us
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
najz opis Wink

mo i gratuluje ze w koncu napisales Very Happy
gwiazdeczka wyglada bardzo ladnie Smile

no i gratuluje ogarniecia tego wszystkiego Smile

dolot... sie przyczepie Razz chociaz zeby byl skierowany w 2 strone a nie ze do wnetrza Razz i sie czepial nie bede Very Happy

ale super robota Smile
gratki gwiazdki

dawaj wiecej zdjec Razz


_________________
pozdrawiam Łukasz Smile
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Mechu - co do FMIC jakoś to ogarnę, spokojnie, wszystko jest kwestią uzbierania funduszy. Odnośnie usztywniania tyłka - numer polega na tym, że mam dokładnie takie same odczucia, więc rozpórka "międzykielichowa" leży i się kurzy od jakichś 3 lat, bo miałem ją przerobić na mocowaną na gniazda amortyzatorów...

konrad - dokładnie taki jest "koncept" Very Happy. Nie należę do wariatów drogowych, ale jak mi jakiś "rzepakowóz" podpadnie to nieraz widzę duże oczy w lusterku wstecznym. Ostatnio jakiś banan w Range Rover HSE miał zdziwko - chciał mnie prawym kończącym się za światłami pasem dziabnąć, ale za późno się zorientował, że zlekceważył przeciwnika Evil or Very Mad.

Aaa... bo nic o "spodzie" nie napisałem, prawda... Nie widać, że nieco niżej stoi Smile?

Zawieszenie - sprężyny vogtland (-35mm) , amory KYB (wysokociśnieniowe z tyłu), powymieniane elementy gumowo-metalowe i z przodu górne mocowania (w jakiś najbliższy wolny weekend zrobię tylne, bo i tak muszę do nich zajrzeć). Poliuretan co jakiś czas przychodzi mi do głowy, ale nie jest priorytetem. Na gwinty teina czy choćby "badziewne" D2 chwilowo brak funduszy, choć nie jestem przekonany, że bym się zdecydował do codziennej jazdy, bo już w tej chwili jest naprawdę twardo (szczególnie z tymi fotelami).
Hamulce - z przodu 238mm z wersji z ABS Zimmermanny, klocki standard Ferodo, z tyłu standard bębenek. Myślałem nad tarczami na tył, ale do tego trzeba ściągać całą belkę z UK albo baaardzo mocno rzeźbić (większość zapewne to wie Very Happy ). Przewody elastyczne oplot goodridge, z płynem nie szaleję - klasyczny DOT4 (kilka tygodni temu zalałem ATE).

Devil - tak jak wspomniałem, jestem świadomy wszystkich słabości obecnego bajzlu pod maską, ale szkoda mi roboty na "detal" - zrobię hurtem raz a porządnie. A odwrócenie filtra w obecnej konfiguracji oznacza wsadzenie go prosto za... chłodnicę Rolling Eyes

A czego zdjęcia jeszcze byś chciał? Tyłka nie zrobię póki co, bo muszę ogarnąć zderzak Razz

Dzięki za wszystkie "zwrotki" czekam na więcej Smile



Ostatnio zmieniony przez jumpjet dnia Sob Cze 08, 2013 20:43, w całości zmieniany 1 raz
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
no w końcu Wink


_________________


moja pasja Smile

Qba
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
piotrekpasti napisał:
Właśnie, hamulce i zawias masz z glanzy czy od EP91?
Swoją drogą nie taka biedna wersja bo masz zegarek Very Happy


zegarek zegarkiem ale elektryczne szyby widze!
bardzo ładne auto, podoba mi się i coś pięknego taki silnik! tylko pozazdrościćSmile

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
jumpjet napisał:
Hamulce - z przodu zaadaptowane 255mm z corolli (same tarcze, bez problemu pasują w jarzmo i po założeniu świeżego zestawu montażowego do klocków nie mam problemu z "rantowaniem")


cos krecisz Smile - tarcza 238 wchodzi na przod z zapasem ok 2-3mm do jazma wiec jak ci weszla 255 ?


_________________
!! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
Mechu, tarcze były wymieniane ze 3 lata temu, ale pamięć raczej mnie nie myli. Jak będę robił tylne mocowania to się "poświęcę", zdejmę koło z przodu i dla świętego spokoju zmierzę Smile.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
moze jarzma masz tez z corolli ?
Tak czy siak mod bez foty sie nie liczy Wink


_________________
!! Car Audio Serwis Katowice - Tym sie zajmuje na co dzień !!


!! Dermatologia Estetyczna i Medyczna Katowice !!
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Odpowiedz z cytatem
Post  
nie wiem czy dobrze widzę ale czy jest wycieta dziura w rozpórce zeby zmieściła sie rura od ic do kolektora ssącego? Smile

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Sylwek, no... czytamy uważniej opisy Very Happy. Tak - rozpórka pochodzi jeszcze z czasów 4E-FE, nie była przewidziana pod TMIC, ale cholera jest tak gruba, że nawet mimo podcięcia skakałem po niej ustawionej w pionie i pozostała niewzruszona Rolling Eyes . Niemniej będzie wymieniona na coś "kulturalniejszego".

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 9
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach