Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 5
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
EP82 Blueberry Edition ;)
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Taki sam klekot jak miałem przy rozszczelnieniu kolektora może być również przy wywaleniu uszczelki głowicy pomiędzy dwoma cylindrami, przeskakujące ciśnienie z jednego do drugiego cylindra powoduje taki dźwięk, słyszalne tylko przy obciążeniu, i wtedy też z reguły te dwa sąsiednie cylindry nie mają sprężania więc nie palą, sprawdź czy nie palą sąsiednie czy odległe - to też znam z autopsji ale na szczęście nie w mojej starletce.
Wtedy dźwięk jest coś jakby zawór uderzał, zresztą przy rozszczelnieniu wydechu przy kolektorze bardzo podobnie.


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Odpowiedz z cytatem
Post  
Brodda13 napisał:
Taki sam klekot jak miałem przy rozszczelnieniu kolektora może być również przy wywaleniu uszczelki głowicy pomiędzy dwoma cylindrami, przeskakujące ciśnienie z jednego do drugiego cylindra powoduje taki dźwięk, słyszalne tylko przy obciążeniu, i wtedy też z reguły te dwa sąsiednie cylindry nie mają sprężania więc nie palą, sprawdź czy nie palą sąsiednie czy odległe - to też znam z autopsji ale na szczęście nie w mojej starletce.
Wtedy dźwięk jest coś jakby zawór uderzał, zresztą przy rozszczelnieniu wydechu przy kolektorze bardzo podobnie.

Kurcze nie mam jak sprawdzic sprezania zeby wydac ostateczny wyrok. Sprawdzilem uklad zaplonowy i wszystko jest ok. Auto nie pali na dwoch pierwszych cylindrach (od strony paska rozrzadu). Spaliny wydostaja sie delikatnie spod uszczelki miedzy kolektorem a glowica ale tak bylo w sumie od zawsze.
Kuba skoro znasz obydwa przypadki z autopsji to powiedz czy mozna w jakis sposob je odroznic organoleptycznie? A moze mialbys chwile zeby wpasc na Grunwald i zobaczyc jak to wyglada u mnie?

Pozdro

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Zdejmij pokrywę klawiatury i zobacz czy czy zawory nie wiszą, tzn czy maja luz. Niewiele to kosztuje a wyeliminuje problem z klawiaturą.


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
szmergiel napisał:
Zdejmij pokrywę klawiatury i zobacz czy czy zawory nie wiszą, tzn czy maja luz. Niewiele to kosztuje a wyeliminuje problem z klawiaturą.

Sprawdzalem. Mam juz wstepnie nagrany "nowy" silnik, ok 140kkm przebiegu...
Ps.Szmergiel - kolejny Twoj post bedzie tysieczny Very Happy

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Obadaj ręką dookoła kolektora czy dmucha gdzieś, najlepiej na zimnym silniku to się nie poparzysz.
Ale jak nie pali na pierwsze dwa to chyba bliżej do uszczelki co? Świeca mokra? Dymi coś czy nic?


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Witam wszystkich,
zaczne od tego, ze pomimo praktycznie zerowej kompresji na pierwszym i drugim cylindrze Starlecie wybilo 345tys km na liczniku - oczywiscie nie dokonala tego o wlasnych silach tylko na holu (swoja droga 300km w 6h w srodku nocy...)

W garazu czekalo juz na nas funkiel nowka ledwo dotarte 2E-E z kolektorami i sprzeglem, za to bez aparatu zaplonowego, przepustnicy i listwy wtryskowej. Przebieg tego silnika to niby 140tys - ciezko mi sie do tego odniesc ale na pewno wizualnie jest w super stanie (pierwszy raz widzialem 2E-E, ktore nie mialo zadnej skazy typu rdza/luszczenie na pokrywie zaworow). Po prawie 16h walki (w tym wymiana rozrzadu i "tuning" miejscami przepuszczajacego wydechu) i pierwszym odpaleniu a pozniej przejazdzce stwierdzam, ze ten silnik mechanicznie to jest ogien w szopie w porownaniu do starego, ktory i tak wydawal mi sie do samego konca dynamiczny - auto idzie teraz jak burza. Pojawil sie jednak pewien problem z powodu ktorego auto zostalo jeszcze na slasku - okazalo sie, ze listwa wtryskowa zlozona na starych uszczelkach niestety przepuszcza paliwo wiec lepiej bylo nie ryzykowac. Ponadto auto ma podwyzszone obroty - na zimnym 2krpm, na cieplym 1,5 ale juz nie szukalismy przyczyny - najpierw trzeba uszczelnic listwe. Z tego samego powodu zaplon jest poki co ustawiony "na ucho".

Ogolnie jestem mega zadowolony, mam nadzieje, ze wszystko ogarniemy do konca w przyszly weekend. Musze tylko poszukac tych glupich uszczelniaczy - moze ktos z Was ma jakies doswiadczenie w tej kwestii? Jeszcze nigdzie nie dzwonilem ale z tego co widze w katalogu IC niestety nic takiego nie ma. Mysle zeby uderzyc do ASO, mam nadzieje, ze zaskocza mnie pozytywnie cena.

Dziekuje tym, ktorzy przeczytali te wywody.
Pozdrawiam
Igor



Ostatnio zmieniony przez rogI dnia Pon Wrz 26, 2011 08:58, w całości zmieniany 1 raz
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Będzie sekcja starego motoru?


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
szmergiel napisał:
Będzie sekcja starego motoru?

Oczywiscie Very Happy teraz nie bylo czasu - nie spalem przez 45h Twisted Evil

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
To spoko Smile To bobrze że będzie sekcja bo przy takim przebiegu sporo powie o żywotności 2e.


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
Ale pewnie lekkiego życia ten silnik nie miał . . .


_________________
#012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
speedy napisał:
Ale pewnie lekkiego życia ten silnik nie miał . . .

Po czym wnosisz? :>

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
hmmm bo u mnie przy 400 000 km silnik działał bez zarzutu, co prawda to był 1e, po dupie dostawał, ale działał bez zarzutu.


_________________
#012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Odpowiedz z cytatem
Post  
Pewnie to tylko uszczelka pod czapką, a to akurat w tych silnikach się zdarzało, więc szału nie będzie Razz
Igor powiedz lepiej gdzie takie zdrowe okazy i za ile sprzedają Razz


_________________
Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm

Kuba Wink
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
140 to też dużo Smile mój w chwili przekładki miał 55tys. km Smile


_________________


Wyprzedaż części do P8, info na PW
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post  
140 kkm to dla FSO było dużo. Już nie przesadzajcie - silniki przestali produkować "przed wojną" wiec jeśli te 140 są realne - jest SUPER.


_________________
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 5
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach