Autor |
Wiadomość |
Brodda13
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1520
Skąd: Poznań
|
Taki sam klekot jak miałem przy rozszczelnieniu kolektora może być również przy wywaleniu uszczelki głowicy pomiędzy dwoma cylindrami, przeskakujące ciśnienie z jednego do drugiego cylindra powoduje taki dźwięk, słyszalne tylko przy obciążeniu, i wtedy też z reguły te dwa sąsiednie cylindry nie mają sprężania więc nie palą, sprawdź czy nie palą sąsiednie czy odległe - to też znam z autopsji ale na szczęście nie w mojej starletce.
Wtedy dźwięk jest coś jakby zawór uderzał, zresztą przy rozszczelnieniu wydechu przy kolektorze bardzo podobnie.
_________________ Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm
Kuba
|
Pon Wrz 19, 2011 19:17 |
|
|
Reklama
|
|
Pon Wrz 19, 2011 19:17 |
|
|
rogI
Młody Gwiazdek
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Poznań
|
Brodda13 napisał:Taki sam klekot jak miałem przy rozszczelnieniu kolektora może być również przy wywaleniu uszczelki głowicy pomiędzy dwoma cylindrami, przeskakujące ciśnienie z jednego do drugiego cylindra powoduje taki dźwięk, słyszalne tylko przy obciążeniu, i wtedy też z reguły te dwa sąsiednie cylindry nie mają sprężania więc nie palą, sprawdź czy nie palą sąsiednie czy odległe - to też znam z autopsji ale na szczęście nie w mojej starletce.
Wtedy dźwięk jest coś jakby zawór uderzał, zresztą przy rozszczelnieniu wydechu przy kolektorze bardzo podobnie.
Kurcze nie mam jak sprawdzic sprezania zeby wydac ostateczny wyrok. Sprawdzilem uklad zaplonowy i wszystko jest ok. Auto nie pali na dwoch pierwszych cylindrach (od strony paska rozrzadu). Spaliny wydostaja sie delikatnie spod uszczelki miedzy kolektorem a glowica ale tak bylo w sumie od zawsze.
Kuba skoro znasz obydwa przypadki z autopsji to powiedz czy mozna w jakis sposob je odroznic organoleptycznie? A moze mialbys chwile zeby wpasc na Grunwald i zobaczyc jak to wyglada u mnie?
Pozdro
|
Czw Wrz 22, 2011 10:45 |
|
|
szmergiel
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 1398
Skąd: Piotrków Tryb./Warszawa
|
Zdejmij pokrywę klawiatury i zobacz czy czy zawory nie wiszą, tzn czy maja luz. Niewiele to kosztuje a wyeliminuje problem z klawiaturą.
_________________
|
Czw Wrz 22, 2011 10:51 |
|
|
rogI
Młody Gwiazdek
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Poznań
|
szmergiel napisał:Zdejmij pokrywę klawiatury i zobacz czy czy zawory nie wiszą, tzn czy maja luz. Niewiele to kosztuje a wyeliminuje problem z klawiaturą.
Sprawdzalem. Mam juz wstepnie nagrany "nowy" silnik, ok 140kkm przebiegu...
Ps.Szmergiel - kolejny Twoj post bedzie tysieczny
|
Czw Wrz 22, 2011 11:53 |
|
|
Brodda13
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1520
Skąd: Poznań
|
Obadaj ręką dookoła kolektora czy dmucha gdzieś, najlepiej na zimnym silniku to się nie poparzysz.
Ale jak nie pali na pierwsze dwa to chyba bliżej do uszczelki co? Świeca mokra? Dymi coś czy nic?
_________________ Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm
Kuba
|
Czw Wrz 22, 2011 22:52 |
|
|
rogI
Młody Gwiazdek
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Poznań
|
Witam wszystkich,
zaczne od tego, ze pomimo praktycznie zerowej kompresji na pierwszym i drugim cylindrze Starlecie wybilo 345tys km na liczniku - oczywiscie nie dokonala tego o wlasnych silach tylko na holu (swoja droga 300km w 6h w srodku nocy...)
W garazu czekalo juz na nas funkiel nowka ledwo dotarte 2E-E z kolektorami i sprzeglem, za to bez aparatu zaplonowego, przepustnicy i listwy wtryskowej. Przebieg tego silnika to niby 140tys - ciezko mi sie do tego odniesc ale na pewno wizualnie jest w super stanie (pierwszy raz widzialem 2E-E, ktore nie mialo zadnej skazy typu rdza/luszczenie na pokrywie zaworow). Po prawie 16h walki (w tym wymiana rozrzadu i "tuning" miejscami przepuszczajacego wydechu) i pierwszym odpaleniu a pozniej przejazdzce stwierdzam, ze ten silnik mechanicznie to jest ogien w szopie w porownaniu do starego, ktory i tak wydawal mi sie do samego konca dynamiczny - auto idzie teraz jak burza. Pojawil sie jednak pewien problem z powodu ktorego auto zostalo jeszcze na slasku - okazalo sie, ze listwa wtryskowa zlozona na starych uszczelkach niestety przepuszcza paliwo wiec lepiej bylo nie ryzykowac. Ponadto auto ma podwyzszone obroty - na zimnym 2krpm, na cieplym 1,5 ale juz nie szukalismy przyczyny - najpierw trzeba uszczelnic listwe. Z tego samego powodu zaplon jest poki co ustawiony "na ucho".
Ogolnie jestem mega zadowolony, mam nadzieje, ze wszystko ogarniemy do konca w przyszly weekend. Musze tylko poszukac tych glupich uszczelniaczy - moze ktos z Was ma jakies doswiadczenie w tej kwestii? Jeszcze nigdzie nie dzwonilem ale z tego co widze w katalogu IC niestety nic takiego nie ma. Mysle zeby uderzyc do ASO, mam nadzieje, ze zaskocza mnie pozytywnie cena.
Dziekuje tym, ktorzy przeczytali te wywody.
Pozdrawiam
Igor
Ostatnio zmieniony przez rogI dnia Pon Wrz 26, 2011 08:58, w całości zmieniany 1 raz
|
Pon Wrz 26, 2011 08:55 |
|
|
szmergiel
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 1398
Skąd: Piotrków Tryb./Warszawa
|
Będzie sekcja starego motoru?
_________________
|
Pon Wrz 26, 2011 08:58 |
|
|
rogI
Młody Gwiazdek
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Poznań
|
szmergiel napisał:Będzie sekcja starego motoru?
Oczywiscie teraz nie bylo czasu - nie spalem przez 45h
|
Pon Wrz 26, 2011 09:00 |
|
|
szmergiel
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 1398
Skąd: Piotrków Tryb./Warszawa
|
To spoko To bobrze że będzie sekcja bo przy takim przebiegu sporo powie o żywotności 2e.
_________________
|
Pon Wrz 26, 2011 09:06 |
|
|
speedy
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 2217
Skąd: Kwidzyn
|
Ale pewnie lekkiego życia ten silnik nie miał . . .
_________________ #012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
|
Pon Wrz 26, 2011 15:27 |
|
|
rogI
Młody Gwiazdek
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Poznań
|
speedy napisał:Ale pewnie lekkiego życia ten silnik nie miał . . .
Po czym wnosisz? :>
|
Pon Wrz 26, 2011 15:29 |
|
|
speedy
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 2217
Skąd: Kwidzyn
|
hmmm bo u mnie przy 400 000 km silnik działał bez zarzutu, co prawda to był 1e, po dupie dostawał, ale działał bez zarzutu.
_________________ #012
トヨタスターレットEP81L
古いトヨタは決して死なない
|
Pon Wrz 26, 2011 16:49 |
|
|
Brodda13
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1520
Skąd: Poznań
|
Pewnie to tylko uszczelka pod czapką, a to akurat w tych silnikach się zdarzało, więc szału nie będzie
Igor powiedz lepiej gdzie takie zdrowe okazy i za ile sprzedają
_________________ Starlet P8 'Jeans' 2EE Bi-fuel Edition 95' >280kkm
Kuba
|
Pon Wrz 26, 2011 20:27 |
|
|
Sajmon
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 453
Skąd: GKA/GD/KR/KLI
|
140 to też dużo mój w chwili przekładki miał 55tys. km
_________________
Wyprzedaż części do P8, info na PW
|
Pon Wrz 26, 2011 20:49 |
|
|
szmergiel
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 1398
Skąd: Piotrków Tryb./Warszawa
|
140 kkm to dla FSO było dużo. Już nie przesadzajcie - silniki przestali produkować "przed wojną" wiec jeśli te 140 są realne - jest SUPER.
_________________
|
Pon Wrz 26, 2011 20:53 |
|
|
Reklama
|
|
Pon Wrz 26, 2011 20:53 |
|
|
|