Autor |
Wiadomość |
Alman
nowy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 6
Skąd: Wrocław
|
Starletka pobiera olej
Witajcie,
jestem szczesliwym posiadaczem modelu 1.3 Xli z 1992 roku
silnik ostatnio zaczal pobierac okolo 1 litr na 1 tys kilometrow - wycieku nie ma - uszczelka pod pokrywa jest OK a miska olejowa byla 3 miesiace temu wymieniana (korozja).
Fakt, ze sporo ostatnio jezdze od marca ponad 1tys./na miesiac i raczej dynamicznie ale martwi mnie taki ubytek oleju...
Czy to juz czas na remont silnika?
Macie jakies doswiadczenia i rozwiazania takiego problemu?
_________________ Toyota Starlet 92' 1.3 Xli 1296cm3/55kW
|
Pon Cze 09, 2008 11:39 |
|
|
Reklama
|
|
Pon Cze 09, 2008 11:39 |
|
|
polakus
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 720
Skąd: Lublin
|
jaki przebieg i czy kopci,bo moze to nie wina silnika??
w innym wypadku:
1. sprawdz kompresje i najlepiej probe olejowa zrob bedzie wiadomo
2.remont sie nie oplaca,czesci ponad 1000zl + robocizna,ale z drugiej strony wiesz ze masz zrobione ok
3. u mnie padly uszczelniacze jest jeden kolnierz skrzyni wyrobiony i mam ubytki,ale nie jest to raczej uciazliwe na tyle,zeby sie stresowac.
tyle odemnie,chyba,ze pisze cos zle
_________________ e21 hybrid/w30 2zz
power is nothing without controll
|
Pon Cze 09, 2008 12:49 |
|
|
Alman
nowy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 6
Skąd: Wrocław
|
przebieg ma 230 tys km
aha moze jeszcze jakas wskazowka bedzie to ze olej pomimo dolewania nowego jest caly czas czarny...
w sumie auto mam od roku - a ponoc remont kapitalny silnika byl 2,5 roku temu - jak licze to kolo 14 - 16 tys km temu...
cieklo na uszczele pod pokrywa ale wystarczylo ja uszczelnic silikonem - byla jeszcze mieka troche wilgornieje przy rozrzadzie ale sladowo - wymiana tamtej uszczelki to jednoczesnie wymiana rozrzadu...
Wiec pewnie na poczatek zrobie tak jak radzisz chyab ze macie jeszcze jakies inne sugestie
_________________ Toyota Starlet 92' 1.3 Xli 1296cm3/55kW
|
Pon Cze 09, 2008 13:14 |
|
|
Alman
nowy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 6
Skąd: Wrocław
|
aha w sumie czasem kopci - choc jeszcze specjalnie sie temu nie przygladalem - wydaje mi sie ze za bardzo to nie kopci - glownie przy starcie
a spaliny raczej w jasnym kolorze
_________________ Toyota Starlet 92' 1.3 Xli 1296cm3/55kW
|
Pon Cze 09, 2008 13:17 |
|
|
polakus
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 720
Skąd: Lublin
|
to pewnie uszczelniacze do wymiany. btw jak wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow,wiaze sie ze zdjeciem rozrzadu?? ja u siebie w 1E wymienialem w sobote,bo ciekla i pomalowalem dekiel. nic nie trzeba wiecej demontowac,chyba ze 2e jest az tak inne,ale mi sie nie wydaje.
_________________ e21 hybrid/w30 2zz
power is nothing without controll
|
Pon Cze 09, 2008 16:38 |
|
|
Alman
nowy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 6
Skąd: Wrocław
|
dzięki za informacje
a co do rozrządu - to się nie zrozumieliśmy - po wyeliminowaniu sączenia oleju z pod pokrywy (wystarczylo uszczelnic uszczelke) widze ze jest jeszcze wilgotno przy rozrządzie - a w warsztacie powiedzili mi ze jak chce wymienic uszczelke przy rozrzadzie to bede musial od razu caly rozrzad wymieniac...
_________________ Toyota Starlet 92' 1.3 Xli 1296cm3/55kW
|
Pon Cze 09, 2008 17:01 |
|
|
wito
Młody Gwiazdek
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 69
|
moja starletka z 1995 roku nie brała ani kropli oliwy, dopóki nie zacząłem nader często sprawdzać jaką ten motor ma właściwie ma moc maksymalną. W tym celu dokręcałem motor do 6000 RPM no i efekt jest taki, że o ile wcześniej przy w miarę delikatnej jeździe zrobiłem 13 tys.km i nie ubyło ani kropli, tak przy deptaniu już po niecałym 1000 na bagnecie była dolna granica
jak widać japończyki lubią wysokie obroty, ale i olej wtedy
_________________ Handlarzom mówię NIE!
auto-niemcy.prv.pl
|
Pon Cze 09, 2008 22:33 |
|
|
mechu
samozwańczy prezes
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 4280
Skąd: Katowice
|
to raczej przypadek ze wtedy zaczela pic olej.
Swego czasu serwisowalem jedna corollke krora gosc dojezdzal do pracy katowice - krakow ze stala predkoscia 180 przez kilka lat - rolke sprzedal z przebiegiem ok 280kkm - nie pila ani grama.
|
Wto Cze 10, 2008 07:45 |
|
|
polakus
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 720
Skąd: Lublin
|
moja chla olej ale i obroty czasami tez sa wysokie. szczegolnie jak trzeba w miescie latac miedzy samochodami w pospiechu.
_________________ e21 hybrid/w30 2zz
power is nothing without controll
|
Wto Cze 10, 2008 16:22 |
|
|
szmergiel
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 1398
Skąd: Piotrków Tryb./Warszawa
|
Przy takiej ilości spalanego oleju powinna kopcić:
- przy dodawaniu gazu, pod obciążeniem - pierścienie, komprecha.
- przy odpalaniu (kupa dymu z rury a po chwili nic), po długim hamowaniu silnikiem charakterystyczne rzygnięcie dymem i potem nic - uszczelniacze zaworów.
jak nie kopci to raczej gubi.
Obadaj świece, jaki kolor mają, jak czarne z nagarem to pali oliwe. A nie do końca prawda jest że kręcenie nie ma wpływu na spalanie oleju. Ma. jak jest silnik w idealnym stanie to nie widać różnicy, ale jak już ma trochę luźniejsze pierścienie, to przy kręceniu zacznie pic oliwe, pierścienie odoliwiające nie będą nadążać. Tak jest w motorach, jak nie kręcisz to nie biorą, ale jak latasz powyżej 10 tyś. obrotów to nie ma mocnych, nawet nowy wypije troche.
|
Sro Cze 11, 2008 08:10 |
|
|
Pablo
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 370
Skąd: W-wa<-->Pruszków
|
Mam podobny problem, tyle że z p9 - pisałem już o tym na forum. Może nie ubywa tak szybko jak u Ciebie, ale ostatnio po 5000 km musiałem zrobić dolewkę 1l. Samochód nie kopci ani nie gubi. Może to uroda tych silników, wcześniej miałem Nissana Sunny i tam, mimo że palił i gubił olej, nie ubywało go w takim tempie, dodam że był to starszy samochód i z większym przebiegiem niż gwiazdka. Przyznam że dość szybko jeżdżę, do tego duże przyspieszenia i hamowanie silnikiem, więc może to wina stylu jazdy.
_________________ .::009::Toyota Starlet j (EP91)::.
|
Sro Cze 11, 2008 09:44 |
|
|
szmergiel
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 1398
Skąd: Piotrków Tryb./Warszawa
|
Pablo napisał:ostatnio po 5000 km musiałem zrobić dolewkę 1l.
eeeeeeeeeee, nie przesadzajmy, to raczej w normie. Mój ma wyciek spod sprzęgła i bierze z 0,3 litra na tysiąc i jest git.
|
Sro Cze 11, 2008 13:53 |
|
|
Pablo
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 370
Skąd: W-wa<-->Pruszków
|
szmergiel napisał:Pablo napisał:ostatnio po 5000 km musiałem zrobić dolewkę 1l. eeeeeeeeeee, nie przesadzajmy, to raczej w normie. Mój ma wyciek spod sprzęgła i bierze z 0,3 litra na tysiąc i jest git.
Może i w normie, ale w poprzednim aucie jednak nie dolewałem, cóż trza się przyzwyczaić.
_________________ .::009::Toyota Starlet j (EP91)::.
|
Czw Cze 12, 2008 10:11 |
|
|
Alman
nowy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 6
Skąd: Wrocław
|
A jak nie kopci - przygladalem sie ostatnio nic w lusterkach nie widac jak jade - ani jak stoi z odpalonym silnikiem...
i jak nie gubi?
W swiece jeszcze nie zagladalem...
A co do obrotow - to ostanio go nie oszczedzalem - jezdze glownie traski i 110 - 130 km/h jak jest mozliwosc - nie mowiac o autostradzie ostatnio moja p8 rozpedzila sie nawet do 160 km/h wiecje nie cisnalem.....
_________________ Toyota Starlet 92' 1.3 Xli 1296cm3/55kW
|
Nie Cze 15, 2008 12:52 |
|
|
Pablo
Starszy Gwiazdek
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 370
Skąd: W-wa<-->Pruszków
|
Alman napisał:A co do obrotow - to ostanio go nie oszczedzalem - jezdze glownie traski i 110 - 130 km/h jak jest mozliwosc
Ja to po mieście tyle śmigam , oczywiście na głównych ulicach i jak jest możliwość
_________________ .::009::Toyota Starlet j (EP91)::.
|
Pon Cze 16, 2008 11:09 |
|
|
Reklama
|
|
Pon Cze 16, 2008 11:09 |
|
|
|