Forum starlet club pl Strona Główna
POMOC RejestracjaSzukajFAQ Rejestracja Zaloguj
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 1
P8 (czyli starlet z lat 89 - 1996)
Autor Wiadomość
Odpowiedz z cytatem
Post P8 (czyli starlet z lat 89 - 1996) 
Produkowany do 1996 roku model Slarlet został wprowadzony na rynki europejskie w 1989 r. Do nas trafił dwa lata później. Polskie przedstawicielstwo Toyoty miało bowiem wątpliwości, czy niewiele tańszy od Corolli model znajdzie nabywców. W 1993 r. wątpliwości te zostały rozwiane i wszystkie sprowadzone do Polski Starlet szybko sprzedano.

Toyoia Starlel jest samochodem sprzedawanym w 70 krajach świata i wszędzie zbiera dobre oceny za wysoką jakość wykonania. niezawodność i trwałość. Tak np. niemiecki automobilklub ADAC, zajmujący się badaniami pojazdów eksploatowanych w Niemczech, sklasyfikował Starlet na drugim miejscu, właśnie
pod względem niezawodności i trwałości.


"Nadwozie Slarlet nie wyróżnia się spośród nadwozi konkurencyjnych pojazdów niczym szczególnym. Pod względem stylizacji ustępuje nieco nowszym, modniejszym rozwiązaniom, spotykanym np. w Nissanie Micra, Maździe 121 i Oplu Corsie. Nie ustępuje im natomiast pod względem właściwości aerodynamicznych (współczynnik oporu powietrza Cx = 0,34), pod względem zabezpieczenia przed
korozją oraz bezpieczeństwa - w ostatnim okresie w drzwiach wprowadzono belki chroniące przed skutkami zderzeń bocznych. Toyota Starlet przewyższa natomiast konkurentów pod względem dokładności wykonania.

Wnętrze nadwozia przystosowano do przewozu 5 osób, jednak z tyłu nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby trzy osoby mogły jechać wygodnie. Kanapa bowiem ma długość 127 cm, a nogi nie mają zbyt wiele przestrzeni. gdy z przodu siądą ludzie o wzroście powyżej 180 cm i zechcą przesunąć do tyłu swoje fotele. Za to nawet wysoki pasażer nie dotyka głową dachu.

Można zaryzykować stwierdzenie, że w każdym samochodzie o długości do 4 m wygodniej siedzi się z przodu niż z tyłu. W Starlet jest podobnie, ale wygodę tę ograniczają niezbyt dobrze ukształtowane siedzenia, nie stabilizujące pleców jadących, a poza tym twarde. Kierowca ma wygodną pozycję, gdyż w odpowiednich odległościach usytuowano kierownicę, pedały i przełączniki. Posługiwania się nimi jest nie tylko łatwe, ale i przyjemne - działają bardzo dokładnie. Dźwignia zmiany biegów „zachęca" do jej używania - precyzyjnie wybieramy nią przełożenia, których jest 5 do jazdy w przód.

Deskę rozdzielczą rozwiązano dość praktycznie, a przede wszystkim jej kształt jest miły dla oka. Kołowe wskaźniki znajdują się w łukowatej obudowie, chroniącej przed powstawaniem refleksów świetlnych i są doskonale widoczne przez obwód koła kierownicy. Dobra widoczność wskaźników nie idzie w parze z dobrą widocznością w dzień lampek kontrolnych, np. włączonych świateł zewnętrznych. Można mieć też zastrzeżenie do braku sygnalizacji - np. brzęczykiem - pozostawienia włączonych świateł mijania po wyjęciu
kluczyka ze stacyjki.

Całą deskę rozdzielczą, w przyjemnym szarym kolorze, wykonano z tworzywa sztucznego dobrej jakości.
Kolor deski rozdzielczej bardzo dobrze dobrano do tapicerki siedzeń i wewnętrznego poszycia nadwozia. Całość sprawia przyjemne wrażenie. Skutecznie działa urządzenie wentylacyjno-ogrzewcze szybko odraszające lub odmrażające szyby. Nawet w niekorzystnych warunkach atmosferycznych widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra, co zresztą jest jedną z głównych zalet tego pojazdu. Dotyczy to zarówno obserwacji drogi przez szyby, jak i w lusterkach wstecznych - dwa zewnętrzne lusterka są wyposażeniem seryjnym.



Teraz kolej na wadę W nadwoziu 3-drzwiowym niewygodnie zajmować miejsca z tylu, bowiem choć pojedyncze boczne drzwi są szerokie (Ok. 125 cm), to przednie fotele mają tylko odchylane oparcie i trzeba przesunąć fotel, by w miarę wygodnie wejść do tyłu pojazdu. Rekompensatą za te niedogodności jest dostęp do bagażnika. W ścianie tylnej nadwozia umieszczono drzwi unoszone do góry i odsłaniające duży otwór, przez który łatwo wkłada się bagaże. Podstawowy bagażnik ma pojemność 225 dm3. aby go powiększyć, można złożyć siedzenie tylne i otrzymać przestrzeń bagażową o objętości 490 dm3.

Wspomniałem już. że kierowca ma świetną widoczność ze swego miejsca. Ułatwia mu to manewrowanie w
ruchu miejskim, tym bardziej że widzi on doskonale obrys zewnętrzny samochodu Poza tym pojazd jest bardzo zwrotny, ma niewielkie wymiary zewnętrzne i małą zewnętrzną średnicę zawracania - 9,8 m. Jest dynamiczny - szybko uwalniamy się od powstających zagrożeń w ruchu miejskim.

Dobra dynamika pojazdu umożliwia uzyskiwanie dość dużej średniej prędkości jazdy na długich odcinkach dróg. Pojazd rozpędza się do 100 km/'h w ciągu 10.3 s i może utrzymywać prędkość podróżną 120-140 km/h. Chyba że jadącym przeszkadza hałas układu napędowego, wzmagający się po przekroczeniu około 110 km/h. Przypomnę, że siedzenia są twarde. Twarde jest również zawieszenie kół, co wpływa za to dodatnio na stabilność pojazdu w ruchu. Toyota Starlet jest przy tym mało wrażliwa na boczne podmuchy wiatru. Starlet po angielsku znaczy gwiazdka. Chyba trafnie został lak nazwany najmniejszy samochód największego japońskiego koncernu samochodowego."

Źródło: www.toyotaclub.hg.pl by Przemek Z.

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 


Wyświetl posty z ostatnich:
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 1
  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach