Niezapominajka dla potomnych, akurat będę wymieniał komplet łożysk i uszczelnienie na obydwu kołach.
Łożyska oraz uszczelnienie tylnej piasty, Toyota Starlet P8 EP81, silnik 2E-E.
Łożysko zewnętrzne - stożkowe, jednorzędowe (Toyota 90368-17017):
oryginał: NSK, LM11749, Japan PR, wymiary: 17.462 x 39.878 x 13.843 mm
Łożysko wewnętrzne - stożkowe, jednorzędowe (Toyota 90366-27001)
oryginał: Koyo, Hi-cap, ST 2749, wymiary: 27 x 49 x 15,3 mm
Simmering uszczelniający dwuwargowy, w metalowej obudowie (Toyota 90311-38037)
NOK 18, AA 22 22 E, wymiary: 38 x 52 x 7 mm
lub
SKF 14705
Zestaw naprawczy znaleziony na Allegro:
I na koniec ściąga, jak to wszystko się montuje:
Cały zestaw pasuje także do Tercel i Paseo.
P9
Z katalogu części wynika, że w EP91 różnica to łożysko zewnętrzne oznaczone 90368-17010, które ma inne wymiary: 17,5 x 40 x 14,5 mm (czyli jest wyższe o ok. 0,7 mm). Producenci podają jednak, że zestawy pasują zarówno do P8 jak i P9. Łożysko wewn. i simmering identyczne jak w P8.
P7
Simmering uszczelniający, dwuwargowy, w metalowej obudowie (Toyota 90311-36001): SKF 14115 lub SOG 194026N, wymiary 36 x 50 x 7 mm
Łożysko wewnętrzne (Toyota 90366-25003): NSK 25KW01 lub NTN 32005X lub FAG 32005 X, wymiary 25 x 47 x 15 mm
Łożysko zewnętrzne (Toyota 90368-17017): identyczne jak w P8
Piasta występuje w identycznej odmianie zarówno w silnikach benzynowych jak i wysokoprężnych.
(tagi dla szukajki: piasta tył, piasta tylna, piasty tylne)
_________________
EP81 1,3 12V 2E-E XLi 1991